torsdag 2 juli 2009

Sommarfika

Ringde till barnens fröken i morse och meddelade att inte barnen skulle komma.
De hade båda 38 grader i morse, så jag tyckte det var dumt att äventyra...
Tyvärr missade de lite 4:e juli-firande. Men de var nöjda med dagen som den blev tror jag.
Framåt 9-tiden var de dock pigga och visade inga tecken på att de var sjuka. Så troligen är det väl tröttheten som kommer ifatt dem nu. Det tar ju en del på deras krafter det här med språket.
Det märks ju rätt tydligt på dem, särskilt på Noah.
Vi märker att det snurrar i huvudet på dem rejält ibland, ta in-översätta processen.
Men det blir ju lättare för dem, som tur är!
Vid 10 satte vi oss i bilen och åkte till makens jobb.
Där blev det en betydligt längre väntan än planerat.
Barnen hade med ritblock och kritor, så de fick tiden att gå fortare ivf.
Jag hade däremot glömt min bok hemma, så för mig gick tiden långsamt.
Men jag fick prata av mig lite med D´s trevliga jobbarkompisar.
Fikat var mycket uppskattat, några nere i fabriken värmde tom upp en av de mindre ugnarna och värmde bullarna i en liten stund.
Jag gör ju alltid mina bullar med mindre socker än vad receptet säger, men inte denna gången.
Brukar ju även byta ut en del av mjölet till råg eller grahamsmjöl (en gång hade jag i dinkel, men det rekommenderar jag inte), men denna gången körde jag helt enligt receptet, fast med torrjäst.
Ändå tyckte de att bullarna var väldigt osöta (bra betyg tycker jag, men det bevisar ju hur sött allt annat fikabröd är).
Vi lunchade även ihop hela familjen.
Mysigt, även om det var på BK.
Nu var det längesedan jag var på Ds´jobb, har inte varit där och pratat med tjejerna på kontoret sen i början av mars. Och jag blev jätteglad när de såg att jag gått ner i vikt.
De tycker att barnen är så söta, att Wilda ser ut som en docka, mm.
D skulle ha möte vid 2 med en revisor, hennes mamma är född i Norge, men flyttade till USA när hon var runt 20. Men mötet blev flyttat från 2 till 3. När revisorn kommer säger hon väldigt högt: Åh jag bara måste få se de skandinaviska barnen (fast på engelska då)
Efter mötet var det bara att sätta oss i bilarna och åka till bion.
Ice Age 3 i 3D
Mycket uppskattat av barnen!
ja av oss också faktiskt. Vi skrattade gott många gånger.
Nu sover barnen gott, förhoppningsvis tar de sovmorgon i morgon, men det lär väl inte vara så troligt...
Vi hade lite besök på tomten ikväll.
Trillingar!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Hoppas att alla blir helt friska tills ni ska åka hem.
Vilka söta bambi's ni hade besök av :) De verkar inte vara så jätterädda av sig.

Ha det gott

Anonym sa...

Trilla in på Din blogg genom Vit poesi, och måste bara tillstå att Du har en väldigt harmonisk blogg som jag skall be att få åerkomma till!

Agneta från Österlen

mammigranten sa...

Camilla
Ja vi hoppas och håller tummarna hårt att ingen blir sämre igen.
Det lustiga med hjortarna är att i torsdags så såg jag dem dia på sin mamma och igår och idag ser jag inte mamman någonstans. Håller tummarna hårt att det inte hänt henne något. Men det är kul att se deras orädda beteende, för när de såg mig innanför fönstret så var vi bara ca 1½m från varandra och istället för att springa så börjar de stampa med ena hoven i marken och bara stirra på mig.

Sinnlighet
Jag tackar och niger och hälsar dig välkommen åter!


Kram

Stjärnor & Champagne sa...

hallå...Jag har missat lite hos dig. Har varit lite frånvarande på bloggen på sista tiden. Gjort mina inlägg och sen inte lämnat några kommentarer. Kan tänka mig att det snurrar i barnens huvuden med språk. Japp du får kalla mig badkruka, helst skall det vara över 30 hihi. Vilket härligt besök ni hade på tomten. Dom är underbara, tyvärr skulle min hund tycka likadanr hihi.

Kram till dig / Anne

mammigranten sa...

Stjärnor...
Jo jag har varit lite dålig på att kommentera jag med nu sista tiden...
Men du är alltid välkommen in hit!
Kram