fredag 3 juli 2009

Borta

Som belöning för att jag var duktig hos tandläkaren så fick jag en liten rosa netbook!
Söt va?
Nej skojar bara, den är Wildas.
Hon köpte den för sin sparade veckopeng, men visst är den söt och självklart skulle den vara bredvid mammas dator;)
Noah han köpte en Transformer, men den ville (läs fick) inte vara med på bild.

Tandläkarbesöket gick bra!
Börjar med den obligatoriska kvarten för att fylla i alla papper.
In och sätta mig i den obehagliga stolen (här är benen högre upp och mer i vinkel än hos svenska tandläkare, knasig info jag vet)
Prata med tandläkaren, som fö tror att tanden är en mjölktand för att den är mindre och inte riktigt passar in. Så då var det bara att dra historien om den transplanterade visdomstanden igen, för säkert gång 100 i ordningen.
Fick bedövningssalva på insidan av munnen på en tops i jätteformat. Sen även längst bak i munnen. Vilket innebar att lite av salvan följde med saliven ner i halsen=bedövad i halsen med.
Sen kom dessa sprutor, jag bara avskyr dem, men vem gör inte det...
Tror han stack på 8 ställen.
Sen vänta.
Och till sist skulle tanden ut.
Lite gigglande, lite dragande och sen var den ute!
Efter det så tog tandläkaren och avlägsnade inflammerat tandkött med något som så ut som en liten avbitartång, skrapade lite på käkbenet för att se till så allt var tiptop.
Nu ska jag knapra såna här vid behov
Sen ska det få läka ut ordentligt, den inflammation jag har.
Ca 2 månader.
Men först efter vår Sverigeresa så ska jag på återbesök för att se så det läker ok.
Om 2 månader blir det en titanskruv som tar plats i min mun och om ca 5 månader så får jag en krona på verket!

6 kommentarer:

Matte sa...

Vad skönt det gick bra!

SweFlo sa...

Vad bra att det gick så smidigt! Det är exakt de tabletterna som jag äter när jag har övermycket värk som inte går att stå ut med. Men de är inte värst effektiva längre, eftersom efter 20 år bli rkroppen van, även om man bara äter dem några gånger om året, verkar det som. Med tandvärk är det jättebra med sådana, det kan verkligen vara apjobigt... Hoppas ni får en bra 4:e Juli idag!

Mrs F sa...

Skönt att det gick bra hos tandläkaren. Hoppas ni kryar på er o är pigga o friska när vi ses! Supersöt dator :-) Kram

Katarina sa...

Hittade hit, fin blogg du har och OJ, vilken söt liten tjej dator :)

Camilla sa...

Gott att det gick vägen hos tandis. Nu kommer du ju att få en ny, fin tand lagom till jul. Som tandfen fast omvänt :) Och tyvärr ingen peng, utan den får du istället ge till tandis.

Datorn var ju kul, med så fin rosa färg. Måste ha blivit mycket uppskattad.

Ha det

Kram

mammigranten sa...

Matte
Ja verkligen!

Sweflo
Ja de tabletterna var dunderbra, tur mensen passade på att komma samtidigt, så jag slapp den värken också.
Vi gjorde typ noll igår, badade i lilla barnpoolen här hemma och solade och tog det lugnt.

Mrs F
Ja, men jag var ruskigt blek och skakis efteråt.
Nu är det bara lite snuva kvar!

Katarina
Välkommen hit!

Camilla
Hahaha, ja som tandfen som kör åt omvänt håll eller nåt...
Och ja väldigt uppskattad, tydligen ska den med på resan till sverige.
Skulle gärna ha en liten rosa netbook själv;)


Kram