måndag 6 juli 2009

Uppdatering

Ännu en gång har jag fått en påpekan om att det var längesedan jag skrev något (av mamma).
Kan ju bara säga att för att vilja fortsätta blogga så vill jag ju göra det på mina villkor och då tycker ju inte jag att det gör något om det går några dagar emellan en del inlägg. För annars är ju risken stor att jag tröttnar, och det vill ni väl inte???
I lördags så mådde ju jag sådär.
Fick inte äta annat än flytande föda och värken (som blev dubbel värk av vissa anledningar) gjorde ju inte saken bättre.
Så trorts fint väder och planer på havet så blev vi hemma.
Solade och badade i barnens pool.
Igår, söndag, rullade vi in till NYC och hämtade och makens kusin som varit på konferens i Maine och nu turistade i NYC.
Körde vidare till Coney Island och promenerade, var alldeles för varmt för att göra annat och badkläderna var inte med.
Åkte sen till en Bonefish och åt god mat.
Grillad tonfisk och ångkokt broccoli för min del.
Sen passade vi även på att shoppa lite i Woodbridge.
Många var de som badade, det var även några som passade på att träna på beachen, syns till vänster i bild.
Massa träd har fått offra sig till promenadstråket. Nej det är inte Hulk Hogan, men ruskigt lik, dock för kort.
Har zoomat in, så jag tror inte det är mig han tittar på även om det ser ut, var ca 100 meter bort.

Idag åkte vi till Flemington.
Maken och kusinen behövde shoppa lite (läs mycket)
Jag däremot köpte ett par nya skor (som är packade, men ack så sköna. Påminn mig att fota sen) och en kofta (också packad).
Maken köpte joggingskor till löpbandet (nja löpbandet behövde väl eg inga skor, men maken behövde nya att springa i på löpbandet), skjorta, badbyxor, skjorta, mm mm.
Barnen köpte ... inget!
Åkte vidare till Walmart och där handlades det en ny brödrost, den andra fick vi lämna tillbaka (den ville inte stanna i nere-läget). Sen handlades det ett par kepsar till bror enl. önskemål.

Nu sitter vi här hemma.
Har grillat lax, gjort sötpotatis strips och mumsat med grönsaker och melon till.
Ögonen är lagom trötta och grusiga.

I morgon ska maken skjutsa kusinen till flygplatsen.
På onsdag är det vår tur.
Packat har jag redan gjort, till mig och barnen ivf.
Maken får sköta sin packning själv.
Frågan är väl bara om jag kommer öppna väskorna och gå igenom en gång till under morgondagen...
Sen måste jag till frissan i morgon och köpa nytt tjafs till håret.

Och vad gäller hålet i munnen så läker det bara bra!
Får se när jag återkommer, kanske i morgon, kanske på onsdag, kanske i Sverige och då blir det nog på fredag, för på torsdag ska vi direkt till min mormor när vi landat!
Sverige-schemat är numera rätt fullt, har nog bara en "ledig" dag;)
Men det är väl så det ska vara??

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad roligt att ni var vid Coney island i helgen för det var ju vi med. fast vi var där på lördagen och då främst på Brighton Beach. :-)
Skönt att höra att du mår bättre efter tandläkarbesöket.
och det här med bloggande gör man ju helt i sin egen takt! Ibalnd har jag inte alls tid och då kan bloggen ligga still i nästan en vecka eller mer. Allt beror ju på vad man har att göra omkring sig. Det ska vara kul inte kännas som ett tvång! :-)
Hoppas ni får en härlig semester i Sverige!
kramar!!

Taina sa...

Håller med dig. Man ska skriva i egen takt. Vad som känns bekvämt. Jag tar paus ett tag nu. Har också dagarna i Sverige inbokade. Åker på söndag. Har inte börjat pack än.
Hoppas du hittade "tjafset" till håret och ha en bra resa och vistelse nu!
Kram

Gun-Marie sa...

Hej Malin! Du får skriva precis när du vill, det är bara så roligt att läsa din blogg så när du inte skrivit på några dagar så blir det så tomt för oss!Vi saknar er alla så mycket och genom bloggen kan vi ju följa vad som händer er.Kramar mamma och pappa

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh jag längtar så till Usa....Jag är= Usa. När jag ser dina bilder så blir jag helt sjuk.Din blogg är inte bra för mig fniss fniss.
Ha det gott

Kram Anne

Anonym sa...

Självklart ska man bloga när man känner för det.
Inte för att andra förväntar sig det.
Ha en fin dag
kram kram

S sa...

Va skönt att hålet är på bättringen, inte roligt med tandproblem. Lycka till med flygresan!! Vi ser fram emot att träffa er igen :-)!!