måndag 22 juni 2009

Snart kommer det regn och åska igen

som det ser ut just nu ivf.
Himlen är kolsvart och regnet hänger i luften.
Igår slapp vi dock regnet.
Och slapp var precis vad gårdagen var, till en början ivf.
Vi sov länge, alla utom Noah.
Wilda hade för 3:e natten på mindre än en vecka kissat i sängen, så hon sov hos oss.
Vi spelade bokstavsspel med barnen.
Vi gräddade plättar enligt barnens önskemål.
Vi åkte och handlade.
Gårdagens middag skulle grillats, men vi fixade den inomhus i grillpannan, då himlen såg ut att kunna öppna sig närsom.
Middagen bestod av
Marinerad lax
Sötpotatis pommes
Babyspenat & babyruccola
Tomat
Suger snaps
Rädisor
Gräddfil med gräslök.
Och självklart ett glas iste.
Lite sen midsommarmiddag kan man säga.
Vi äter ju varken sill eller dricker snaps jag och D, men lax och en klick gräddfil med gräslök DET är sommar för mig.
Dock handlade vi inte på Wegmans (där jag hittat potatis som både ser ut och smakar som färskpotatis, i lösvikt) Så det fick bli nya favoriten hos oss alla. Sötpotatis pommes frites.
Jättegott och går mycket snabbare att göra än bakad sötpotatis.
Efter middagen gick vi ut och lekte med barnen.
Sen fick jag för mig att vi skulle sätta dit barnstolarna på våra cyklar och cykla varvet runt som Jag sprang. Barnen var helt med på den idén.
Vi tog alla 1 varv och det är tungt i backarna oavsett vilket håll man tar.
Men jag fick lite mellanmål under varvet, lyckades svälja en fluga. Usch!
Wilda och jag kände för ett varv till, eg kände jag för att ta varvet själv, men Wilda ville följa med och då blev det ju så. Extra bra träning då ju ;)
Härligt att cykla var det ivf!
Väl hemma igen var det dags att gå in.
D och Noah hade under tiden gjort vad Noah nuförtiden verkligen älskar att göra.
Tävla i att springa.
Haha!
Lite kvällsmat, dusch och sagostund för barnen.
Själv åt jag smarriga jordgubbar och mjölk till kvällsmat.
Just nu leker barnen lite.
Snart är det dags att borsta tänderna och åka iväg till första dagen på
Summer Camp
Har ingen aning alls om hur många barn som kan tänkas vara där.
Många resonerar tydligen så att: har man pool hemma så behövs inget summer camp.
Och visst, nästa sommar kanske vi resonerar likadant, eller tar en längre resa till Sverige då.
Men i år har vi ju ingen pool och barnen behöver utsättas för mer engelska.
Så nu blir det 4 veckor totalt med summer camp under sommaren.
2 veckor nu och 2 veckor efter att vi kommit hem från Sverige.
(tänk, för första gången säger jag åka hem, till huset jag bor i och åka bort till Tranås. Förut har det varit åka hem till Tranås. Konstigt va? Men jag känner mig verkligen hemma här, trots att vi inte äger huset)
Denna veckans tema på Summer Camp är
Under the Sea
Undrar om de hade tänkt sig utomhusverksamhet egentligen???
Blir spännande att höra vad de hittat på när jag kommer hem.

1 kommentar:

Saltistjejen sa...

Å vad fint det såg ut med er mat! Så somrigt!!!
Haha att flugor hitttar vägen in genom munnen händer ju tyvärr ibland. jag tycker det är sååå äckligt, men det är ju inte så mycket at göra så man får försöka se det som att man ju faktiskt inte dör av det! ;-)
Kram!!