måndag 22 juni 2009

Kanelbullar till frukost?!

Lämnade nyss barnen på summer camp.
På bordet där barnens dagliga alster brukar ligga låg idag ett kuvert med barnens namn på.
Det var från en av fröknarna.
Det står ungefär såhär:
Tack så hemskt mycket för den mumsiga presenten.
De varade inte länge med min familj.
Vi åt dem till frukost och de var jättegoda!
Ha en underbar sommar!
Haha!
Kanelbullar till frukost!
Det är nog en information jag ska hålla undan från barnen, annars vill väl de ha det med;)
Idag var de inte många.
Det var kindergarten fröken med 5-6 elever.
Sen var det 2 av Wildas fröknar där och 4 barn till den gruppen.
Så nog lär de få uppmärksamhet!
Hoppas ändå det kommer fler barn...
Wilda ville inte gå in, för det var inga barn från hennes grupp där, det var bara en tjej från mån, ons, fre-gruppen. Och så en kille i Noahs ålder.
Så med mina barn var de alltså 4 st.
De andra 2 fröknarna tackade så hemskt mycket för bullarna de också.
Igår var det äntligen avsnitt 2 i säsong 2 på True Blood.
Kanon!
Men nu har jag abstinens efter nästa...
Vi kollade även slut på Generation Kill i fredags.
Vilken bra serie!
Varför gjordes det bara en säsong???

5 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Härligt med bullar..det skulle jag med behöva baka.
Kram Lotta

SweFlo sa...

Kanelbullar marknadsförs ofta som fruksotmat här i USA, gärna med frosting på. Söt och sliskig start på dagen!

No.15 sa...

Tittade just in hos dig.Kul att hitta hit...vi har ju "pratat" förut...fast det var längesedan.Förut bloggade jag på vintage & chabbychic vackrating i vardagen.såg att jag låg kvar här i kanten;)Må så gott!/Marie

Camilla sa...

Kul att kanelbullarna gjorde succé. Du får väl uppmärksamma kanelbullens dag (tror den är i höst)och köra en repris.
Kan man käka våfflor med vispgrädde och frukt till frukost så går det väl med kanelbullar :)
Hos mig är det bara jordgubbar som gäller nu, i massor. Det blir som en omedveten diet, typ :), men nyttigt o vansinnigt gott.

Ha det gott

Saltistjejen sa...

Vad roligt med bullarna!!!
Och hoppas nu att barnen får det riktigt skoj på sina camps!
Vi har precis börjat hyra true Blood på netflix och jag är redan såld Efter enbart 2 avsnitt...!
:-)
Kram!