lördag 20 juni 2009

Kort på kort och lite annat

För ett litet tag sedan så fyllde mina föräldrars granne år, så då gjorde jag ett kort och skickade.
Mina föräldrar hade även fått med sig ett pussel jag köpt till henne.
Tror inte jag visat kortet tidigare.

Igår hade ju Noah sin sista dag på pre-k.
Så då firade vi lite här hemma med en ny film.
Den riktiga Transformers filmen.
Uppskattat är ett underskattat ord i det sammanhanget.
Idag var det kalasdag.
Vi började dagen tiiiidigt, eg mitt i natten, när Wilda kom in till oss och stökade runt i sängen.
Svårt att somna om då...
Sen blev det frukost, inget ovanligt.
Träning för mig och D.
Fixande med kortet till Noahs kompis,
paketinslagning.
Mellanmål
Dusch.
Sen var det dags att åka.
Noah var sååå spänd.
Och vad händer?
Jo jag lyckas köra förbi deras gata!
Jag trodde Noah skulle hoppa ur bilen och springa tillbaka själv, han blev sååå irriterad på mig. Haha!
Men jag sa att vi var ju ute i god tid så det är ju ingen fara, bara att vända och köra tillbaka.
Och vi var ju varken först eller sist när vi kom fram.
Paketet och kortet till Mats,
lite flames-tema.
Fixade även en liten present till Mats mamma Barbara.
(är ju utav den åsikten att man ska ha med sig något första gången man kommer hem till någon, och då Noah hemskt gärna ville att jag skulle stanna så skulle jag ju verkligen HEM till dem)
Ett paket singoalla och en cider, allt från vårt kära IKEA ;)
Noah superladdad i nya skjortan.

Kalaset började med att alla pojkarna fick varsin ögonlapp, piratbandana, krok till handen, svärd och teleskop.
För det var pirat-tema på kalaset.
Så då lekte de med det först.
Sen blev det fika, inte som man gör i Sverige och bullar upp med kakaor, bullar och tårta, utan varsin cupcake och lite juice.
Efter det blev det presentöppning för Mats. Och han gillade verkligen allt han fick.
Lite lego, playmobil, någon typ av minisurfbräda, mm, mm.
Sen blev det skattjakt.
Mats mamma hade gjort fotsteg på golven som barnen skulle följa. Och under vandringen så skulle de även utföra vissa saker, jumping jack, pussel, legobygge, mm.
Och sen kom de till skatten, ja eller skatterna.
De fick alla varsin skattkista med godis och en minipirat och tatueringar.
Och med sig hem fick de även alla piratgrejer de fått i början av kalaset.

Jag får väl erkänna att jag tyckte att 1½ timme för ett kalas kändes lite, men när alla började göra sig redo för hemgång så tyckte jag att klockan måste ju vara massor, men då hade det bara gått 1½ timme!
Så kort, men fullt med aktiviteter!

Även nästa helgs kalas är 1½ timme, och då ska det hinnas med lunch, lek och poolbadande.
Om nu solen skiner, för annars blir nog kalaset inställt.

Man fick välja själv om man ville lämna sina barn och sen åka iväg under tiden kalaset var, men Noah ville hemskt gärna att jag skulle vara med.
2 andra mammor stannade kvar och 1 till kom mot slutet.
Och tänk er, jag pratade massor faktiskt.
Alltså, det fanns en mamma som pratade typ hela tiden och lät inga andra få en syl i vädret, men är hon inte var med så pratade vi andra ;)

Noah hade jättekul, så även om han är den tysta i gruppen så leker han ju ändå med de andra väldigt bra. Han svarar kort på tilltal med yes, no eller good! På det han förstår ivf.
Om han inte förstår så rycker han lite nonchalant på axlarna och charmar lite med ögonen och då visar de andra barnen med gester hur de menar. Så sött!

Väl hemma delade han med sig av sitt godis till Wilda.

Och ja just det, några av de andra barnen som förvisso fyllt 5, men som fortfarande går på pre-k på grund av att de har en gräns för kindergarten till 1 augusti, de började planera vem de ville bjuda till sina kalas, och alla ville bjuda Noah!
Ännu mer tjat blev det efter att de sett vad Noah gav till Mats.
Megatron, en Transformers.

Tror vi ska ta och inhandla lite Legopresenter när vi är i Sverige i sommar, de andra pojkarna var tydligen väldigt inne på det och de är ju MYCKET billigare där än här.

Kram på er allihop i regnet!

Inga kommentarer: