måndag 15 juni 2009

Seg segare segast

Idag känner jag mig jätteseg.
Har sovit uselt de senaste 3-4 nätterna och jag vet inte varför.
Helgen försvann förvånansvärt fort.
Maken var ju inte hemma förrän framåt 17-tiden i lördags.
Barnen och jag hade fredagsmys och kollade på film och hade det riktigt härligt.
Ända tills det var dags för kvällsmaten och läggdags.
Struligare barn just då, det hade man fått leta efter.
Men i säng kom de ivf, om än lite senare än vanligt.
Vaknade gjorde de dock lika tidigt som vanligt.
06.40 PIP!
Dags att gå upp och fixa frukost tyckte de.
Nej! tyckte jag.
De fick hämta varsin bok, så låg vi i sängen och läste och jag fick vakna sakta.
Regn och åska till tusen både fredag och lördag, så ut ville de inte gå.
Noah är ju livrädd för åska. (men det kommer inte från mig, för även om jag är rädd för att åskan ska slå ner och tända eld på huset, så är jag ändå rätt fascinerad av fenomenet åska. Jag brukar faktiskt stå och titta ut och njuta rätt rejält, för väderomslag brukar innebära huvudvärk och då brukar åskan innebära att den släpper)
När D kom hem så blev det lagom för honom att käka sen middag och vi andra fikade. Ja maken fikade självklart med när maten var uppäten.
Igår blev det träning med Jillian på morgonen.
Fick även med D på det hela, men han tyckte det var tufft och insåg att han nog borde lägga lite mer tid på kondition än vad han gör.
Men åh så skönt när det var över!
Efter lite mellanmål och dusch tog vi bilen för att köpa presenter till de kommande 2 kalasen som Noah ska på.
Transformers är ju Noahs egna absoluta favoriter, så självklart blev det 2 sådana.
Men det är ju så svårt att sätta ett pris på ett kalas så...
Hoppas bara vi köpt för lagom...och inte för minst av alla...
Idag skjutsade Wilda och jag Noah till pre-k.
Han var så gullig och gav tom Wilda en kram innan han gick in i klassrummet.
Så sött!
Sen åkte Wilda och jag hem.
Myste lite
Pusslade massor
åt mellanmål.
Sen dags att hämta Noah igen.
När vi är på g till bilen kommer en av pojkarna som är på Wildas avdelning.
Överlycklig för att se henne där!
Bara springer fram till henne och ger henne en kram och säger:
Hi Wilda
flera gånger ända tills hon svarar med
Hi...
(kommer inte ihåg vad pojken hette, jag och namn...suck)
Nu ska D snart komma hem, andra havlan som han lovat vara ledig för att han jobbade i lördags.
Men ännu har han loggat ut från datorn.
Jag ska börja med middagen.

3 kommentarer:

Matte sa...

Tycker jag mig märka att svenskan blivit sämre? ;)

Saltistjejen sa...

Jobbigt att vara trött. Hoppas du får sova bättre snart.
Men vad mysig helg ni verkar haft ändå!
kram!

mammigranten sa...

Bror
Vad menar du??? Skriver jag så illa??

Saltistjejen
Jo jag är ju lite beroende av bra sömn, tyvärr. Är en sån där person som verkligen behöver mina minimum 8 timmar.
Men helgen var iaf bra.
Förstår bara inte vad som händer med våra lugna helger, alltid är det något farande och flängande.

Kram