tisdag 16 juni 2009

F*n också

Så slarvigt av mig så jag blir sååå arg och irriterad.
Egentligen är det ju en liten småsak i denna värld, men ändå.
Väl framme vid preschool för att lämna barnen så ser jag att det står en skolbuss på parkeringen.
Inget ovanligt med det.
Men några andra barn har gummistövlar.
Det är ovanligt!
Tror inte jag har sett det på preschool innan.
Då trillar polletten ner.
Fasen också!
Det var ju idag de hade den extra rainday för Wildas fieldtrip.
Skit!
Och här kommer hon i gympaskor, 3/4 jeans, linne och luvtröja.
Förvisso de skor som är till för att leka i.
Varmt klädd.
Men jag kommer ändå gräma mig över detta tills jag hämtar dem och ser hur lortig hon blivit för att jag missat det hela.
De ska ju ändå till en bondgård.
Fast iof, om jag känner henne rätt så kommer hon sitta bekvämt på Miss Kittys höft.
Men det är ju ändå såååå irriterande.
här har jag varit förberedd för denna fieldtrip 3 dagisdagar, då det sen blivit inställt på grund av regn.
Och idag skulle det kunna börja regna vilken dag som.
Håller tummarna hårt för att det inte gör det under de kommande 3½ timmarna.
Kanske ska gå ner i källaren och springa direkt så jag inte ser vädret ute...
Tillägg:
Allt gick bra trots allt idag.
Det enda som hade kunnat vara bättre var att hon sluppit ha blöta skor och strumpor om hon haft gummistövlar.
Det hade visst bara varit blött i gräset när de matade getterna.
De hade planterat varsin blomma.
Matat getter.
Kramat getter.
Ja, eller får som Wilda sa.
Hon är tydligen även väldigt omtyckt av pojkarna.
Flera mammor sa till mig när vi väntade på bussen att deras söner ofta pratar om Wilda hemma.
Kul!
Fröknarna gillar hennes stil.
Hon hade sjungit och dansat (stillasittande och fastspänd såklart) i bussen.
Hon hade även haft väldigt kul idag, av vadfröknarna förstått.
Noah har börjat prata mer i klassrummet nu.
Klasskompisarna jublar fortfarande varje gång han säger något för att de är så glada för att de får höra hans röst.
Och visst är det väl så som Noahs fröken sa, alla 5-åringar kan ju faktiskt inte prata rent.
Alla kan ju inte säga th-ljuden.
Så han är ju inte ensam om att traggla med uttal.
Sen är det ju bara att hitta orden som gäller.
I morgon är det Father´s day firande, så då ska D åka dit med dem båda och sen efter firandet komma hem med Wilda.
Noah stannar ju en stund till.
Tur vi inte har så långt dit, bara 5 minuter ca.
Nu ska jag stoppa papper i Wildas skor, så de torkar till på torsdag.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Det går säkert bra idag!!
Men vist förstpr jag om man blir sur på sig själv. Det händer mig jämnt och ständigt förvirrad som jag är.... ;-) Haha!
Men som sagt, det blir säkert bra!
Kram!

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå...tack snälla för kommentar hos mig, vad glad jag blir. Jag vet så med mig att jag har faktiskt varit inne på din blogg förut. Ja blogg världen är inte stor trots att du bor i Usa. Def mitt favoritland eftersom jag har bott där i 1 1/5 år, men för 20 år sedan. Har varit tillbaka i omgångar men kan säga att jag skulle vilja bo där. skönt att utflykten hade gått bra trots utan gummistövlar, hihi...

Kram Anne

SweFlo sa...

Man känner sig liksom så taskig när man missar nått sådant där, men det är ju lätt hänt. Ibland tror jag det är ett under att jag komme rihåg något alls, min hjärna är ett enda virrvarr nuförtiden. Tur att jag har allt i min elektroniska kalender och att det ploppar upp påminnelser då och då. Annars hade jag legat illa till! :-)

S sa...

Skönt att det gick bra!! Förstår att de gillar Wilda, hon är ett riktigt charmtroll! Krama barnen från mig:-)