tisdag 30 juni 2009

Medicinering och frisörbesök

Fick ju antibiotika utskrivet till mig igår.
De är ju ganska noga med att man verkligen ska förstå när, hur och vilka tabletter man ska ta.
Är det någon som inte förstår att man ska ta 2 tabletter första dagen av ovan info?
Då kan du ju för säkerhets skull kolla på baksidan också, så du verkligen förstår ;)
Noah tog kort på mig igår.
Framifrån
Bakifrån.
Har inte klippt mig sedan december, så det var verkligen dags.
Särskilt som jag blekt hårer 1 gång och utväxten ett par gånger sen dess...
Det var det snabbaste frisörbesök jag någonsin varit med om.
Var där på drop-in i morse när de öppnade, 9.30.
Ute igen vid 9.45!!
Då hade jag hunnit med att få schampo, balsam, berättat och visat hur jag ville ha det och fått det klippt. Dock fönade hon inte håret, på min begäran, jag gör ju sällan det själv. Hon bara kramade i lite grejs för lockarnas skull.
Och mer nöjd än idag har jag nog aldrig varit efter ett frisörbesök!
Eller vad tycker ni???
(nu hade jag satt upp luggen med ett spänne för att sola,
så eg är det ju inte så frisyren ska vara)
Lite svårt att ta bak, men men...
Ja just det, på fredag har jag fått tid hos den utdragande tandläkaren (och den kostnade täcks med 80% av försäkringen)
Och hon jobbade trots att det är helgdag på fredag!
Tack för det säger jag!

11 kommentarer:

mammamjuk sa...

Jättefin i håret:-)

Saltistjejen sa...

Å vad fin du blev! men jag tycker att din frisyr med luggen uppsatt var fin. *Även om det kanske inte är så du har håret normalt.
Hoppas det går bra på fredagn hos tandläkaren också! Skönt att hon jobbade trots helgdagen. Har nog missat lite men varför behöver du dra ut tanden?? Är den transplanterad men sedan började den stötas bort eller vad??
Kram!!!

Anonym sa...

En del företag håller nog stängt på fredag, men tror inte det är någon helgdag.

mammigranten sa...

Mammamjuk
Tack! och billigt var det, 25$

Saltistjejen
Jo jag brukar ha luggen uppsatt till vardags, den är så tjock och tung och räcker inte bakom örat, så ett litet spänne brukar det bli, eller ett diadem.
Tanden är transplanterad och nu har kroppen börjat angripa den, så den börjar bli lika porös som en pimpsten typ. Vilket tydligen kan hända tänder som inte är transplanterade också. Ganska vanligt tydligen.

Anonym
http://www.swedenabroad.com/Page____54112.aspx

Kram

Lina sa...

Det blev ju superbra med håret trots den väldigt korta tiden, hon måste tjäna grymma pengar om hon både klipper bra och snabbt ;)

Angelica sa...

Jättegulligt! Tyckte du var sockersöt med klämman med :D Jag borde minsann också klippa topparna, men har ialla fall gjort en inpackning idag.

Hoppas att du får en strålande onsdag!

Kramar

Angelica

Taina sa...

Himmelens vad snabbt klippt! Men du blev ursnygg i den frillan!

anna of sweden sa...

Superfint!
De där lockarna skulle jag vilja ha ..!

Gun-Marie sa...

Vad fin du blev i håret Smulan! Nu kan ingen säga att du är lik din mamma! HA HA kramar mamma

mammigranten sa...

Lina
Ja en timpeng på 100 dollar vore ju inte fel... och tack!

Angelica
Tack!
Det blev en väldigt stressig dag idag med mathandlande och bakande och tränande, mend et behövs ju det med i ett annars ganska lugnt liv;)

Taina
Tack så mycket, vad snäll du är!

Anna of sweden
Då ska du veta att för ca 2 år sedan hade jag lååångt hår och kämpade med att platta det varje morgon, dumt va?

Mamma
Tack och hoppas kan man ju;)



Kramar i massor till er!

Katarina sa...

Hej, jag hittade hit till din blogg. Roligt! På tal om ditt nya hår, jättefint!

Katta