fredag 26 juni 2009

Inte enligt planerna alls

Idag gick inget enligt planerna!
Hade tänkt börja dagen med att göra köttbullar, vilket blev av.
Skämtade lite på FB om att jag trillat, vilket jag gjort.
Jag hade ju trillat köttbullar hihi!
Sen var tanken att jag och barnen skulle ta en rejäl fika, packa picknick-korgen och åka till makens jobb för att sen, tillsammans med honom åka till havet.
Men hela förmiddagen var det toalt igenmulet, och det höll i sig till 14-tiden.
Då kände vi att det var lite sent att dra iväg.
Så istället fyllde vi poolen här hemma och gick ut.
Och det var ju underbart skönt.
La mig nära barnen i poolen med min solsäng så jag skulle bli lite avsvalkad när de skvätte på mig ibland.
Men lagom till D kom hem så kom även de möööörka molnen.
Det blåste upp rejält och sen
PANG!
första åsksmällen.
Så det var bara att kasta sig in.
Fixade kvällsmat, hemgjord pizza på sconesbotten.
Mums!
Så nu inför morgondagen, då vi fö beställt kalasväder, så är det mesta till picknick-korgen.
Hemgjord pizza
Köttbullar på tandpetare (enligt barnens önskan)
Vindruvor i burk
Kanelbullar
Lite kex
Så det som ska fixas i morgon är lite grönsaker, kaffe, vatten och lite annat.
Så i morgon blir det att käka frukost, smörja in oss och sen packa in allt i bilen och rulla.
Och passar inte vädret för havet så blir det familjemys någon annanstans.
Så det så!!!

1 kommentar:

Angelica sa...

Hoppas dagen blir mysig vart ni än hamnar! Lite picnic är aldrig fel, kanske om det störtregnar förstås :D

Kramar

Angelica