onsdag 27 maj 2009

Puh!

En kompis sen lääänge (från den tiden man var ung och gärna ville gå i gröna kläder och skjuta på pappfigurer) fick en underbart söt liten son den 4 maj.
Eftersom vi under en period tappade kontakten med varandra så missade jag att hon gifte sig.
Hon var med på vårt bröllop och firade och nu kände jag att jag ville fira henne tillbaka, då vi tack vare messenger har funnit varandra igen.
Köpte detta till sonen.
Bara galgen är ju söt i sig.
First moment står det på den, och stoppad är den.
Gjorde även detta lilla kortet och blev faktiskt nöjd med det.
Ser ut som om jag hade bråttom när jag gjorde det, men prinsen hade ju bråttom och kom ca 1 vecka för tidigt, så jag tycker att det passar bra.
Nu är det bara att hålla tummarna att morsdagspresenterna kommer fram de med, då de skickades samtidigt.
Det bästa var ju ändå att när D skulle posta dem på postkontoret, (ja man kan ju göra det hemma med, men vi ville kolla att vi gjort rätt, vilket vi inte hade, vi hade betalat för en mindre kartong, så det var ju tur att han kollade, annars hade ju mottagarna fått betala för att hämta ut sina paket) Ivf så, tyckte kassörskan att eftersom vi lagt dem i stora, ja inte jättestora men alla saker hade fått plats i en och samma och klarat viktgränsen, så kunde vi ju skickat allt i samma paket.
Allt skulle ju till Sverige! hade hon som argument.
D sa att jamen de ska ju till olika ställen i Sverige, och Sverige är inte ett så litet land.
Jo men det ska ju till samma ställe för det ska ju till Sverige! sa hon igen.
Ja men det är ju presenter, vi kan ju inte skicka det till en person som sen får skicka det vidare.
Nej vi ska skicka dem såhär.
Jaja, men du kan ju tänka på det nästa gång du ska skicka fler paket till Sverige att du kan skicka allt i samma.
Suck!

Men nu vet vi ju att ett kommit fram, så nu är det väl bara att vänta...

Efter vila och tigerbehandling så känns benet bättre idag, dock har jag inte testat att hoppa på det...



4 kommentarer:

Mz.olsson sa...

Ja, men vad bra att ni vet till nästa gång hur ni ska göra i alla fall:)

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen åh det var mycket att läsa hos dig i dag har ju varit på en liten semester tripp och inte kunnat titta in till dig. Det ser så underbart ut att lämna sverige och flytta till ett annat land, tänk om vi bara vågade. Det är lite svårt känns det som när barnen går i skolan och alla kompisar, men jag ska aldrig säga aldrig. Känns det som det bästa beslut ni tagit eller kan du ångra dig ibland? I går lekte våran minsta med grann flickan igen, och nu var det ett nytt bråk om dessa glasstrutar från ikea. Måste nog fråga om vi kan låna en strut av henne för Tilda vill bara inte släppa den. Visst är det konstigt när barn hittar något dom gillar kan dom inte riktigt glömma bort det. Ha det så bra jag kikar in till dig snart igen. Kram Tess

hanna sa...

Hej Gumman!


Hur mår ni?
Här är allt som vanligt..
Fast nu är jag hemma å är snorig å hängig å ont i halsen å sån skit :(
Saknar er ju!!!!
Ska ni till Swiiiiden nåt i sommar?

Puss å Kram å pussa de små busarna från oss

gissan sa...

Tack för din kommentar hos mig. Så himla roligt när nya folk hittar in hos mig :) och dessutom skriver en gullig kommentar :D
Du har en kanonfin sida ju!
Och de däringa amerikanerna...de har sina lustiga idéer... har förstått en hel del på annas sida. Jösses.
Ha en helskön dag.
Bloggkram till dig
Gissan