onsdag 22 april 2009

Mängder med näsor och minizoo

Vi har haft ett litet minizoo de senaste dagarna.
Nedan syns en vacker röd fågel, Red Robin tror jag.
Bilderna på den är till dig mamma!
Älskar dig
Pappa lyckades få syn på en då de var här, men inte mamma.
Typiskt nog så satte den här sig precis utan för fönstret till vårt biljardrum.
Om ni tittar riktigt noga så kan ni se 2 kaniner/harar.
Kan ni se dem?
Svara gärna isf.
Rätt svar kommer
Den här lille stackaren satt och knackade på fönstret.
Vi brukar även ha hjortar.
Sen bor det 2 ekorrar i ett av träden med, men de vill aldrig vara med på bild.
Titta hur vår garageinfart såg ut idag.
Får erkänna att jag hann tänka snö innan jag såg vad det var.
Massvis med blad från detta underbara rosa träd-
Precis rätt färg för att vara hos mig.
Barnen samlade rosa blad och la dem bland de vita som nu ramlar av magnolian.
Bebislönnlöv
Vi har många lönnar på tomten
Här ser ni golfklubbhuset, stort.
Bakom kan man nu se att kullen börjar bli grön.
Underbart!
Nya solsängen.
Nya bordet.
8 stolar hade vi redan, här syns 4, men jag tror vi får plats med de andra 4 vid behov.
Nu fattas bara en grill.
Baksidan börjar också bli grön.
Sist men inte minst, iof just nu är de ganska små, men ivf.
Näsorna!
De finns i mängder på träden längs med vår tomt, utmed gatan.
Kommer ni ihåg när man var liten, då tog man såna här näsor (när de blivit större), öppnade upp ena änden och klistrade fast på sin egna näsa.
Vad jag minns mest ifrån min mormor och morfar från när jag var liten är just att vi gjorde detta.
Bredvid deras hus finns det ett jätteträd som snart kommer vara fullt med näsor.

Glöm inte gissa vart kaninerna är!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det en fågel som heter Red Robin? American Robin finns, men den på bilden är en Northern Cardinal.

Den som knackade på fönstret ser ut som en morgonduva...de brukar vara fina väckarklockor med sitt kucklande ljud. Har säkert byggt bo någonstans i närheten. Skräpar (läs skiter)mycket!

Lönnar är vackert, speciellt höstfärgerna, men mycket jobb att kratta bort löv på hösten. Ni kanske har någon som fixar er trädgård?

Kaninerna finns på bild 4!

Trebarnmamman sa...

Jojomen så kaniner såg vi minsann men vad menar du att vi ska gissa när de syns !! ??

mammigranten sa...

Svar
Anonym: får erkänna att jag har fel där med namnet, men det finns en red robin, men den är inte helröd. Men jag är ju inte direkt bra på vare sig djur eller natur, särskilt inte här i USA än. Tackar för rättelsen.

Trebarnmamman: var lite trött igår när jag gjorde inlägget och tänkte inte på att man kunde förstora upp korten. Då syns ju kaninerna väldigt bra. Men på den lilla bilden är det ju inte riktigt lika lätt. Så tanken var att ni skulle gissa var på bilden de fanns. Men på förstoringen syns det ju att den ena är i det bruna gräset och den andra till höger om alla träden.