tisdag 21 april 2009

Hur gick det då?

Jo det gick kanon.
Klockan 11.30 var jag på plats för hämtning.
Alla mammor (ja mammor, inte en pappa så långt jag kunde se, dock var det pappor som lämnade i morse) stod vid entrén och väntade.
Det är en hall med dörrar till de olika verksamheterna och garderoben.
Där väntade vi på att våra barn skulle komma ut.
Noah kom först.
ÖVERLYCKLIG
Han var sååå nöjd med dagen.
Allt hade gått jättebra sa både han och hans fröknar.
Han hade gjort en fin teckning.
Blå såklart
med glitter
och en gul anka i mitten
Han hade bakat, ett kryss, som han sen fick äta till mellanmål, lite äpple och mjölk fick han också.
Både fröknar och barn hade frågat vad saker heter på svenska.
En bra början!
När Noah hämtade sin ryggsäck och jacka så kom Wilda ut.
Lika lycklig hon.
Hon hade ritat
Gjort en hummingbird, dagens tema.
Ritat lite mer
Lekt med dockhuset.
De hade verkligen haft jättekul.
Sura som attan dock...
Gissa varför!
Jo för att de inte får åka dit i morgon!
Fast hellre det, än att de inte vill dit igen.
Wilda har till och med fått sin första födelsedagsinbjudan!
Jo Elin som svar på din fråga.
Man kan ha lite inskolning om man vill.
Men vi har skolat in dem på 2 dagis senaste året och av det har vi lärt oss att det bara drar ut på det mer om vi är kvar.
De är ju så stora nu, så om vi (läs jag) skulle varit kvar så hade jag haft Wilda hos mig hela tiden och så hade jag fått översätta hela tiden också.
Barnen har varit sååå laddade inför detta så de har hela tiden varit förberedda på att vi inte skulle vara kvar.
Och ingen av dem har varit det minsta ledsna idag.
Ska bli spännande att få höra dem prata engelska snart.
Kunna svara på tilltal.
Visst de är supersöta när de exploderar i sina charmiga leenden så fort någon pratar med dem, men det vore ju kul om de kunde svara också ;)
Jag är nöjd med starten på dagen, nu gäller det bara att jag pallrar mig ner i källaren och tränar lite med!

6 kommentarer:

Lina sa...

skönt att det gick bra! Måste ju kännas lite konstigt för dem att inte kunna svara på tilltal. Men barn löser nog det mesta tror jag!

anna of sweden sa...

Åh, vad roligt att det gick bra idag. Har tänkt på er.
Läckert sedan när du får två små amerikansktalande barn! ;)

♥ Fyra årstider sa...

Å vad kul att det gått bra.
Kram Lotta

Anna of Dallas sa...

Hejsan,
ville bara skicka en hälsning. Jag "upptäckte" din blogg idag. Jag gillar namnet ;).
Jag kommer tillbaka och läser äldre inlägg.

mammigranten sa...

Anna of Dallas du är så välkommen så

elin sa...

Vad skönt att det gick bra! Tack för förklaringen ang. inskolning :-) Tycker de är tuffa!! Jag hade aldrig kunnat lämna Vilme utan inskolning, men han är rätt "fjantig" med sånt där...