lördag 11 april 2009

Lite sent jag vet... men GLAD PÅSK!!!

Dagens start på dagen!
Ja inte det första vi åt, men väl till 11-kaffet.
En söt liten chokladtårta.
Wilda blev så snopen när hon kikade in i kylskåpet i torsdags när jag och mamma varit och handlat, utropar:
En kanintårta!
(allt gick att äta, utom öronen)
Här ser ni mina nya skor.
Inte ett par äkta Ryn, men väl ett par Skechers, mycket billigare och känns som att gå på luft.
Hade dem hela dagen igår och inga blåsor och inga ömma fötter eller ben.
Här kan man snacka om att vara rund under fötterna;)
Wilda fick också nya skor.
Men hennes blinkar när hon går, det gör inte mina.
Den nedersta blå lampan lyser på kortet, men det var svårt att fånga på bild.
Här är det sagostund i min Fatboy.
Noah håller händerna för ansiktet för att inte få solen i ögonen...
Mamma spelar biljard.
Igår var vi inne i NYC.
Vi tog en tur till Ground Zero, för att sedan promenera till parken där denna kula finns.
Vet inte vad den kallas, men den satt på ett av tornen tror jag, rätta mig om jag har fel.
Efter det så ställde vi oss i kö för att åka upp i Empire State Building.
Inte så jättelång lö och den rörde på sig hela tiden, men det tog nog uppemot 2 timmar.
Väl uppe blåste det ganska mycket, som synes på Wildas hår.
Men vilken UTSIKT!
Underbart!
Fin pappa med fin bakgrund.
Kolla himlen!
Ser ni en liten grön boll i mitten av kortet?
Det är den boll som åker ner vid 12-slaget vid nyår, på Times Square.
Högt är det, det där Empire... 461m tror jag närmare bestämt...
Närgången duva, behövdes ingen zoom här inte.
Gårdagen avslutades med ett hungrigt sällskap som stormade Burger King.
Slängde i sig burgare och fries.
Satte sig i bilen och letade efter FAO Swartz leksaksaffär.
Noah skulle absolut ha en till Bionicle, LEGO. De fick ju sin veckopeng igår redan.
Men det fanns inga små, men vi tyckte att de kunde få varsin present från oss för att de varit så snälla och duktiga och skötsamma nu när vi varit ute och farit, vilket vi inte sa till dem.
Så Noah fick en stor Bionicle och blev överlycklig.
Wilda ville eg ha ett hundhus som hon sett i en Barbietidning, men något sådant hittade vi inte.
Men ni skulle sett hennes min när vi gick förbi gosedjursavdelningen, obetalbar.
Hon fick se en söt vargunge.
Åh mamma! sa hon
Så en sådan fick det bli.
Dock är det Noah som håller den på kortet nedan.
Såhär såg de ut i morse.
Ja Noah såg likadan ut hela dagen, men inte Wilda...
Vi satte oss i bilen ett tag efter förmiddagsfikat.
Begav oss till Flemington till ett ställe med massa outlets.
Skulle åkt vägen förbi Noahs blivande skola, men D körde lite fel så vi skippade det.
Efter lite kringelikrokväg så var det en liten skrutthöna som kräktes.
Kräktes ner hela sig själv och sin söta vargunge Varga.
Tur att jag tog med ryggsäcken med extrakläder. (brukar inte ha med den när vi åker korta turer, men idag tänkte jag bara att det är nog bäst om den är med) Puh!
Wilda fick låna Noahs jacka, hon fryser ju mer och sen hade båda paraplyer. Alla nöjda och glada och ingen frös.
Nu är Varga tvättad och ska torka innan hon får vara med och leka igen.
Väl hemma igen så inser vi att Noahs nya skor som också ska blinka inte blinkar båda två utan bara ena. Gah!
Lite inköp blev det idag.
Skor till Noah
Skor till D
Sportbh och träningsbyxor till mig
1 skjorta till D
3 piké till D
1 par byxor till D
2 pyjamaser till Wilda
1 pyjamas till Noah
2 toppar till Wilda
2 piké till Noah
1 par byxor till Noah
Pappa hittade 2 piké och ett par joggingskor (skorna kostade bara 60 dollar, för ett par asics)
Väl hemma blev det mumsig mat, dock inte påskmat.
Förrätt:
Crabcakes med citron
Huvudrätt:
Stek sirloin
Ugnsbakad sötpotatis
Sparris
Coleslaw
Sallad
Efterrätt:
Fudgebrownie med
Glass
Grädde
Jordgubbar
Blåbär
Mums!
Här är mina diadem och hårnålar från Forever 21
Söta va?
Daniel är stolt över sina inköp, byxorna är dock inte med på bild.
103 dollar totalt för 5 Tommy Hilfiger
Här är barnen, de äter påskgodis och kollar på Bolt (på engelska, inköpt på Disney´s affär på 5th ave igår) De kollade på den i bilen igår på hemvägen också.
Nu nattar mormor och morfar barnen.
Vi ska snart plocka fram lite smågott till kvällen och hälla upp varsin whiskey till herrarna och varsin Bailey´s caramel till damerna (ja jag är ju över 30 nu och kallar mig hellre dam än tant Anna ;) )

3 kommentarer:

mammamjuk sa...

Javisst är skorna sköna! Fast det känns lite som att gå på styltor i början tycker jag;)
Ser ut att ha varit en mysig dag!

Anonym sa...

Ang. "kulan" i Battery Park.

The Sphere
Minnesmärke för terrorattacken mot World Trade Center
11 september 2001. The Sphere stod tidigare i en fontän placerad vid entrén till WTC som ett monument för världsfred.

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Ha ha, ja visst fick jag en himla käck present i mitt påskägg! Inte varje dag man hittar körkort så där ;-)

Gud så kul att ha flyttat över atlanten! Måste se till att följa din blogg och se hur det går för er. Finns inget bättre än att få en kommentar och på så sätt hitta till nya bloggar som man verkligen fastnar för.

Må så gott!

Kram, Karin