tisdag 28 april 2009

Första doppet ute!

ja, de var ju inte ute i en sjö, men väl i en balja.
Märk väl att baljorna börjar bli lite små för barnen.
Köpte dem sommaren 2006 och då var de rätt lagom för att kyla ner dem i värmen.
Men även igår fyllde de sitt syfte.
Idag var de på preschool.
Allt hade gått bra, även brandövningen.
Wilda hade räknat lite på engelska.
Sjungit någon sång.
Noah hade lekt massor och lärt sig down please.
Alltid något.
Artiga är de ivf, mina barn.
Fröknarna påpekar alltid detta, frågar om alla svenska barn är så artiga.
De var ute och lekte när jag kom för att hämta dem.
Fick en inbjudan att äta frukost med Wilda nästa torsdag för att fira Mors Dag, som är den 10 maj här.
Kul!
När jag lämnat dem i morse så åkte jag och handlade.
Varsin fotboll
Varsin vattenpistol
väldigt uppskattat kan jag ju säga.
Ja, jag vet att jag sagt att om de vill ha vapen får de köpa själva, men dessa var för att de skulle kunna svalka ner sig lite;)
Nu ska jag kolla på Biggest Looser.
Barnen sover
D tränar

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vilka söta baljor.
Och vilka söta barn!
Ser så mysigt ut med bad i trädgården.
Det och vattenspridaren brukade vara
populärt när mina barn var små.

Trebarnmamman sa...

Men Malin ... Det sa du väl att Alla barn är så artiga när de kommer från swedala!!!! ( framför allt när de är uppväxta i den här lilla hålan !!!! (iaf mestadels)!!!

Jeanette sa...

Hello..=)

Hur varmt har ni de??

Angelica sa...

Vad roligt att du hittade till mig!!! Vilken härlig familj du verkar ha, underbart med badbaljorna ute i det fria! Så har vi gjort här med denna veckan, måste leta stor bassäng snart!

Lät ju ljuvligt att bo "over there" och hoppas att ni trivs, jag får läsa ikapp lite ;D

Kramar

Angelica

mammigranten sa...

Anna
Visst är baljorna söta. Och de var billiga med, 35 kr st.
Och jag kan inte annat än hålla med, de är söta ;)
Vattenspridare hade vi i Sverige, men här är det ju så lerig jord, så jag vet inte hur den skulle reagera om det kom så mycket vatten på, barnen kanske blir helt orangeleriga om fötterna... men men..

Trebarnmamman
Nej det sa jag faktiskt inte, har ju stött på en del oartiga barn där också faktiskt ;)

Jeanette
ja idag är det inte så varmt, ska väl "bara" bli en sådär 18 grader.
Men i helgen hade vi över 35.

Angelica
Du är så välkommen att titta in hos mig när du vill.

Kram på er