torsdag 30 april 2009

Besök

Idag har vi haft besök av Frank, ägaren till huset.
Han kom hit för att tillsammans med en tjomme göra klart för deklarationen att källaren är oinredd.
Och visst det är den ju.
Mattan ligger direkt på betonggolvet.
Det finns ingen uppvärmning där nere.
Väggarna är bara målade direkt på betongen. (därav huvudskadan på Noah ;))
Tog ca 5 min.
Med sig hade Frank en bukett blommor, från honom och hans fru.
Gulligt!
Grannfruarna vill gärna bjuda med mig till en massa saker,
när jag är redo för det.
Redo är jag väl typ redan nu, eller kanske redan för veckor sedan.
Men ska det vara utan barn, så är jag väl inte så redo.
Frank sa att de skulle fixa så glaset runt träden försvann, ta bort grena och lägga på bark.
Glaset berodde på att det förut legat ett jättehönshus på vår och grannens tomt och när de rev det så var de inte så noga med att plocka bort allt skräp.
Som tur är så röjdes det rejält innan de anlade gräsmatta.
Han skulle fixa så vi kunde få bli medlemmar på golfklubben (inte gratis dock, men 1000dollar per år är ju inte jättemycket), men inte själva golfdelen, för det är vi ju inte i behov av (sen var det tydligen billigare att betala för golfen per gång numera än per år).
Men vi ska kunna spela tennis.
Äta i restaurangen
och
Bada i POOLEN
och därmed även träffa andra från området.
Så då är vi väl kanske inte i behov av ett hus med pool ändå.
Och vi får chansen att träffa andra med barn.
Sen undrade han även om vi ev var intresserade av att köpa huset i framtiden.
Nja kanske...
Om de inte ska ha allt för mycket vill säga.
Skulle bli billigare än vad vi betalar nu per månad, med det priset som huset var ute för innan.
Kanske kan man pruta, för han sa ju
komma överrens om en summa.
De hade nästa inga lån kvar på huset, så prutmån borde ju finnas, eller hur.
Sen visade det sig att Frank ofta åker till Sverige i sitt jobb.
Han är säljare, säljer bla till AstraZeneca i Göteborg, vilket han fö tyckte var en vacker stad.
Ja, denna dagen började ganska bra faktiskt.
Sånärsom på att jag fick en väldig känsla av saknad.
Just idag saknar jag mina kära vänner massor.
Ni vet vilka ni är!
Och förresten!
JAg fick ett mail igår från Wildas preschool fröken.
Det skulle visst vara
Pajama Day
idag.
Dvs att de skulle ha sina favoritpyjamaser på sig idag.
Jag var tvungen att maila tillbaka och fråga om det verkligen stämde och vad gör de om de ska gå ut?
Nä, det spåddes visst regn idag, och då är de ju inne.
Wilda fick ett av sina nattlinnen och leggins på sig, för det var lite kallt i morse, och Wilda är ju frusen som få ibland.
Men nattlinne, det har hon på sig!
Snart är det dags att åka och hämta dem, bara ½timmen kvar.
Vad ska jag då hitta på???

2 kommentarer:

Taina sa...

Är det inte märkligt. De går helst inte ut när det regnar. Min Minsting går ju på dagis på förmiddagarna och Kindergarten på eftermiddagarna och ibland är de inte ute bara för att det regnar!!!!! Inte undra på att jag inte har hittat galonbysor här. Ska nog inhandla ett par när jag åker till Sverige i sommar.

S sa...

Coolt med pyjamasdag! Vi saknar dig/er oxå!! Har varit på Öland i helgen samt hemma o fixat i trädgården mm idag. Tiden flyger fram, hjälp hur ska jag hinna allt innan vi åker till er! Men, åh vad vi längtar :-)