söndag 26 april 2009

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det? pig. And then the other, I smashed open his skull. I can still feel his (Brisingr, Christopher Paolini) Och ja fortfarande jag vet...
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Den ena stora sköna vita fåtöljen.
3. Vad såg du senast på TV? Prison Break
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är? 14.00 (den var visst 13.59)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Frysen som fyller på med is, barnens tv med TMNT film och D som harklar sig.
6. När du senast var ute, vad gjorde du då?Låg i min nya solsäng och solade och svettades, det är varmt och vindstilla idag.
7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen? min hotmail
8. Vad har du på dig? bikini svart och silvrig
9. Drömde du något inatt? Drömde om ett hus med pool
10.När skrattade du senast?För typ 10 minuter sen
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? En tavla med Stykket-gården, där min gammelfarmor växte upp, en tavla med med utsikt över Transå på 70-talet sett över ån med stadshuset bakom ryggen, en tavla med D´s morfars ena hund som fångat en hare, en tavla med D´s mormor och morfars hus, vår JÄTTEstora klocka.
12. Har du sett något konstigt på sista tiden? Konstigt och konstigt, men 2 ekorrar som gjorde fler ekorrar.
13. Vad tycker du om den här utmaningen? Kul med lite annorlunda jämfört med tidigare
14. Vilken var den senaste filmen du såg? Rachel´s getting married.
15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då? Det vågar jag inte ens drömma om.
16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om! Jag har fått operera bort ett myggbett
17. Tycker du om att dansa? Beror på tillfälle och musik.
18. George Bush? Har jag aldrig träffat
19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka? Har ju redan en Noah och en Wilda, om det sen blir fler så tar vi det med namn då
21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands? Bor ju redan utomlands, men jag kan tänka mig att både stanna här, eller testa andra länder med, Sverige är inget måste. Där då var det sagt!
22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Kommer aldrig möta gud vid pärleporten. inget av dem finns ju. Och skulle de finnas så skulle jag nog inte hamna där ändå, pga av meningen innan denna.
23. Vilka personer vill du ska svara på denna undersökning? Ja vem som än fallar på är välkommen, meddela gärna om ni antar utmaningen!

5 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Tack för din hälsning hos mig!
Visst är det roligt när man kan fynda alldeles gratis :)

Så varmt ni har haft det i dag.
Här har det oxå varit skönt. Tror att det var ca 22 grader som mest. rena sommarvärmen. Men inget i jämfört med er värme.

Kul läsning i inlägget :)

Ha en bra vecka!
Kram Mari

Taina sa...

Ja guuuuuud va varmt det har varit och jag ska INTE klaga!
Den här listan var ju lite småkul. Ska försöka göra den vid tillfälle. Nu ligger jag lite efter med ett par inlägg, som jag lovat MIG själv att skriva.
Hur trivs ni i huset nu? Jobbar du? Själv jobbar jag.
En liiiiiten fråga. Operera bort ett MYGGBETT? Hur går det till?

mammigranten sa...

Mari
Kul att du ville kika in hos mig!

Taina
Nej, man ska inte klaga på värmen.

Ja visst var listan kul. Jag känner igen det där med att ha inlägg att göra, jag brukar komma på skaer när jag ska gå och lägga mig och på morgonen är det som bortblåst, sen kommer jag på det igen när jag gått och lagt mig nästa kväll.

Jag tivs bra i huset, men det känns ju inte som vårt egna om man säger så.
Får se o vi ser oss om efter något annat framåt hösten.
Jag jobbar inte, får jobba enligt visumet, men dels vill jag vara hemma med barnen, dels jobbar min man så mycket så att jobba känns inte som något jag vill göra just nu ivf. Men det kanske ändrar sig...

Att operera bort ett myggbett är väl kanske inte det vanligaste.
JAg fick ett myggbett bredvid knäskålen. Jag är extremkänslig mot myggbett och får alltid stora svullnader av dem. Den gången gick svullnaden aldrig ner, bettet fortsatte klia och jag gick till en läkare.
Han fick operera bort en ärtstor svullnad, pga myggans "snabel" gått av under huden och det blivit inflammerat.

S sa...

Kul, kul! Kanske man skulle göra när tid blir över.

Hjärtats saga sa...

Hejsan!
Tack för dina ord hos mig. Vilken härlig bild på dig och din familj. Vad spännande och roligt att bo utomlands. Hoppas att ni trivs bra!
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin