onsdag 18 mars 2009

Klagosång!

Börjar med lite klagan över lite knasigheter som hänt idag.
Skulle fixa mitt NJ körkort idag.
Hade läst på lite nödvändigt.
D tog sitt för någon vecka sedan.
Jag behöver mitt för att vi ska kunna försäkra vår egna bil, som vi ännu inte fått klart med...
Åkte till det stället där D fixk sitt, man är ju tvungen att skriva upp 40 rätt av 50 måste man ha.
Men nej, de kunde inte hjälpa mig!
Jag heter ju Anna Malin Sofia. Men tilltalsnamnet är Malin.
Kan tänka mig att många andra svenskar födda på 70-talet plus minus heter likadant. Alltså inte samma namn, men med det "riktiga" namnet i mitten. D har likadant, men lyckades ändå få sitt kort.
Så antingen måste jag byta mitt "legal name" till Anna och då byta alla svenska kort och mitt bankkort här, eller fixa en rättelse i visumet där det då står en förklaring till varför namnen har den ordningen och att mitt tilltalsnamn är Malin.
Gah!!
På mitt social security kort står det Malin Anna, vilket tydligen är fel, men det är ju enligt de själva samma myndighet så de borde väl veta vad som är rätt och vad som är fel.
Summan är:
det var helt meningslöst att stressplugga körreglerna oigår
det var helt meningslöst att vara nervös
det var helt meningslöst att fixa mig iordning i morse
det var helt meningslöst för D att vara ledig från jobbet idag
Nog om det!
Igår hade jag en prinsessa och en riddare på besök.
Var hälsade
Prinsessan Wilda Rufstufsa
&
Riddar Noah Petnoga
Även prinsessor kan få skador har vi märkt genom åren.
Wilda hittade en båt här i huset som hon bara var tvungen att krypa in i.
Det enda var ju bara att det inte var en båt utan ett skoställ som ännu inte kommit på plats
och att hon fastnade med huvudet.
In gick ju bra, men ut...
Såg inte så farligt ut just då, lite röd var hon när jag fick loss henne.
Men dagen efter såg det ut såhärNoah han körde ikull med sin bobbybil och skrapade fingrarna och höften i asfalten.
Men det är ju inte vår om det inte är lite skavda knän eller händer... eller höfter för den delen
Här har det även målats lite...
Glömde ta kort på byrån innan den plockades ner, men här ser ni lådorna
och själva byrån.
Tilläggas bör att den kommer från D:s morfar och att vi tog bort den färgen som var på den.
Jag VET, man ska inte ta bort originalfärgen, men den var brun, klibbig och hade samlat damm som inte gick att få bort då den var fastklibbad. Så bort skulle den bara.
Jag ville redan då måla den vit, sommaren 2005, men det tyckte inte D. Pappa som var med och hjälpte till höll med D. Jag kunde ju själv inget göra då jag hade Wilda i magen och pga lite krångligheter under graviditeten med Noah så fick jag inte anstränga mig under denna graviditet.
Så det blev att lyda de som skulle göra den iordning...
Men nu har jag fått min vilja fram!!!
Tada!!!
Lite mer har målats men är inte klart, bilder kommer.
Nu ska vi ut och njuta av solen.
Visst är det en underbar tid, våren?

2 kommentarer:

SweFlo sa...

Jag har hört hur mångs svenskar som helst här i USA som har exakt samma problem med namnen! Jag hade tur som skrev avigt i min allra första gröna kortet ansökan. Jag heter Anna Katrin men går efter Katrin, men i ansökan skrev jag att Anna var mellannamnet, och av någon anledning godtogs det, de kollade väl inte så noga i personbeviset antar jag. Och av vad jag ahr fattat har det räddat mig från mycket trassel. Så i Sverige heter jag Anna Katrin men här i USA heter jag alltså Katrin Anna...

Anonym sa...

Lycka till med körkortet.

Jag kom hit i aug 08 och håller precis på att ta mig igenom den 8 timmars teorikurs som vi i CT måste göra....

Två skriftliga prov senare blir det uppkörning men jag ska kolla upp det här med namnen..precis som du så använder jag mitt mellannamn.

Suck om det ska bli ett problem - att ta körkort här suger...