torsdag 19 mars 2009

Promenad

Efter alla energikrävande tråkigheter igår laddade familjen med god, dock sen lunch hemma och gick sedan ut på upptäcksfärd i vårt område.
Vilket visade sig vara större, mycket större än vi trott.
Barnen turades om att cykla och åka vagn.
De var jätteduktiga backe upp som backe ner.
2 timmar var vi ute på promenaden, men då gick vi in på några långa återvändsgatot också.
Så ska man ta den promenaden igen får det bli från motsatt håll och inga irrvägar,
Då tar den nog ca 40min till 1 timme om man har barnen med sig.
Men vad skönt det var.
19 grader i luften och varma vindar.
Hade det varit en sensommardag och solen värmt upp en sjö (nu tänker jag på Sverige förstår)
så hade vi nog kunnat tänkt oss ett dopp efter promenaden.
Men nu är det mars och isen har ju ganska nyligen försvunnit från sjöarna här
och inte vet väl jag var man kan bada här...
Fräknarna är på intågande!
Dock inte på barnen, utan på mig...
Inte lika välkommet tyvärr, även om maken gillar dem och bara väntar på våren att de ska dyka upp.
Har dock enbart fräknar på näsan och pyttelite runtikring.
Men tänk så söta Noahs och Wildas små näsor skulle vara med lite fräknar.
Minns inte själv när jag fick mina fräknar.
Men kollar jag på gamla skolkort, de är ju tagna efter sommaren, så verkar de dyka upp runt 2:an.
Så det är väl bara att vänta och se...
Vad har ni för vårtecken, förutom blommor?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vårtecken, fågelsång, några snödroppar i en vas, krokusar i landet, påskliljeknoppar, utslagen sälg i trädgården och ljusare kvällar. Härligt!

Taina sa...

Gud vilken fin blogg du har, Anna Malin Sofia! Skrattade lite åt ditt förra inlägg. Visst kan de krångla till det här...
Vårtecken, hm let me see. Inte så många blommor än. Snön har typ nu först försvunnit så de enda säkra vårtecknet är HUNDBAJS. Ja så illa är det.
Ha en fin torsdag ;)

Anonym sa...

Att det dammar på vägen :-) Betyder att det är torrt o inte slask som det varit i hundra år känns det som. T o m Alice säger så nu. Se mamma det dammar, då är det ett vårtecken :-)