onsdag 18 februari 2009

Säger bara ÅH!

Igår flyttade vi alltså in i huset. Underbart bara det!
Men efter en natt i den nya sängen säger jag verkligen bara åh. Att man kan sova så skönt! Den är helt underbar. Madrassen är sån så att den formar sig efter kroppen. Den är mjuk, fast ändå inte, hård fast mjuk på ytan. Verkligen som att lägga sig på ett moln. Så skön!
Igår var i övrigt en dålig dag. Stress på morgonen för att hinna hit till huset innan ikealeveransen, som skulle komma någon gång mellan 7 och 11. Ställde klockan på 6 och väckte barnen, slängde i oss frukost och åkte hit.
Klockan 9.30 ca kom de, typiskt! Jag hann montera ihop 2 barstolar innan fikat. Skulle göra te och värmde vatten i en kopp i micron. När jag sedan skulle ta ut den så brände jag mig på örat (inte mitt, utan koppens), ryckte till och spillde ut kokande vatten på pek-, lång- och ringfingret. AJ!!! Tur att barnen var uppe! Fick lite fin röd färg på dem. Inte kul alls.
Nu till det mest jobbiga. På grund av lite missförstånd så blev det ont om mat för min del igår. Kunde inte/vågade mig inte på att experimentera med spisen. Trodde dels att vi skulle hunnit handla mat, dels kolla på spisen tillsammans D och jag. Men så blev det inte...
Så vid lunchdags igår blev det våfflor, yoghurt och mjölk.
Jag hade sån fruktansvärd migrän hela dagen, och den blev ju inte bättre av att det inte blev så mycket mat för min del...
D kom hem vid 16.45 ca och vi åkte och handlade. Massor med mat, men det tog tid. Komma på allt vi behöver för att fixa mat i huset. Så helt plötsligt var klockan 17.50, OJ! Vad skulle vi hinna laga som gick fort??? Blev att vi köpte med en pizza. Smidigt, men kanske inte så nyttigt. Men snabbt gick det.
Hemma igen så försökte jag, med min fina migrän som jag känner så väl, äta. Gick sådär. Fick i mig en halv slice, inte mer. Och upp kom den sedan. Barnen badade bubbel och D monterade sängar. Jag kollade barnen och klöktes konstant. Vet ju att de enda som hjälper när jag har sån migrän är att sova, men sängar skulle bäddas, barn skulle torkas. Klockan blev mycket innan de kom i säng. Men fint blev det!
Jag gick och la mig samtidigt som barnen och D nattade. Men de somnade ivf innan mig.
Alla sov i sina egna sängar till 6.40. Wilda var den första som kom upp.

Nu är ännu en barstol ihopmonterad, D gjorde det till frukosten, bara en kvar som jag ska fixa innan han kommer hem.

Troligen så kommer det inte bli några fler bilder inifrån huset innan de är färdigmöblerade, vi får se om jag kan hålla fast vid det. Känns lite trist att bara fota en sak i taget. Roligare med ett rum i taget. Eller hur??

2 kommentarer:

SweFlo sa...

Vad härligt att ni ätnligen är på plats! Kanske inet så underligt med en migränattack mitti all stress, men nu kan du ju gå och pyssla lite mer i lugn och ro förhoppningsvis.

Ha en bra dag!

♥ Fyra årstider sa...

Ser ut som du kan fixa större bokstäver nu.

Vad kul att ni har kommit in i huset..väntar med spänning.
Kram Lotta