torsdag 26 februari 2009

Inredningstidning och annat

Satt och drack mitt förmiddags te, en för mig helt ny variant, Yogi Tea med smaken Royal Vitality. Jättegott, men starkt.
Samtidigt läste jag en ny favorit bland tidningar over here: Cottage style. En ganska dyr tidning, men den är riktigt trevlig att läsa, och faktiskt så var det D som hittade den till mig (omedveten om priset antar jag) Har hittat en annan med, en motsvariget till svenska Lantliv (min absoluta favorit, som prenumereras hem till mina föräldrar, så får jag numren när vi ses) Country Living, heter den passande nog. Jättefin den med...

Åter till ämnet!

Jag satt där och läste och drack mitt goda te (ja ni fattar va) och så helt plötsligt började jag fundera....hmmm....


Var detta en svensk tidning jag haft med???
Tankarna fladdrade iväg...hmm...Är det den sista Lantliv som jag hade med från Sverige?
Nej, det var ju Cottage style.
Men hur kommer det sig då att det
Står på svenska på den svarta tavlan???
Hon som inrett hemmet heter Lisa Bates. Det står ingenstans att hon är svensk i artikeln...
Men de körde med lite svensk inredningstil ivf.

Igår morse så hade vi en flock hjortar på tomten. De åt inget utan gick bara och tittade. De kändes som om de lekte kurragömma med någon och gömde sig bakom knuten hos oss allihop.

När vi var på Costco förra veckan hittade vi lördagsgodis för ett par månader( veckor är väl kanske mer realistiskt)

Eller vad sägs om 1,8kg Jell Beans?

(har lagt en babybell framför för att ni ska se storleken)

Jättepåse Swedish fish, som små röda Malacofiskar


Och en stor påse blandad choklad!Så då var hela familjen nöjda och glada!

5 kommentarer:

mammamjuk sa...

åhh, jag vill smaka jelly beansen;)

Katta sa...

Hej! Och tack för besöket på min blogg. Vad spännande att flytta till USA me barn och allt. Roligt att kunna få hänga med över på ett hörn och kolla hur att går.Så de har Mallacofiskar där med :)Kanske är hon som gjort inredningsrepotaget en inflyttad svenska eller så är det gjort i ett svenskt hem, kul i allafall. Ha det bra, kram Katta

tinna sa...

Mmm Jelly Beans är verkligen sjukt gott!!! Tur att det finns en affär i Jönköping som säljer dom så att jag kanske kan få några till påsk...

mammigranten sa...

mammamjuk
en del är goda bland de 48 sorterna, men en del är bara usch fy tvi och blä. Tänker på Harry Potter och deras knasiga godis som smakar öronvax och annat om jag får en "fel" sort i munnen. Typ jordnöt, kaffe, capuccino och sizzling cinnamon. Favoriterna är, bubbelgum, tutti frutti och vattenmelon.

Katta
Det ska ju vara Lisas hem de visar, men hon kan ju vara en svenska som gift sig med en amerikan, vem vet, testade att söka på henne, men fann inget... Kul var det ivf!

Tinna
Håller med dig, och jag har fått höra att de bara inehåller 4 kcal per st, så det är bara at räkna. Men jag känner att man tröttnar efter kanske 20 ca

Anonym sa...

Kom ihåg att spara av godiset tills vi kommer och hälsar på!!! Hoppas att det bara är hjortar och ekorrar som ni har på tomten så ni inte har ett terrarium i sommar. Du vet ju lite om mina fobier! Kramar mamma