fredag 27 februari 2009

Migrän...Blä!!!

Idag vaknade jag med den värsta migrän någonsin.
Käkade frukost, blev inte bättre.
Vilade, blev inte bättre.
Tog en Eeze, blev bättre.
Problemet är, jag har endast en Eeze kvar, vet inte om det kommer fler när vårt bohag kommer...
Vad finns det här i USA som funkar lika bra?
Någon som vet?
Receptfritt ska det vara, jag har testa med recept och tyckte inte det var någon skillnad.
Just nu kollar barnen på nick, lite språkträning. De tittar och lyssnar, frågar om det är något ord de undrar över. Vissa program är ju riktigt bra, då de ser en sak, ex snigel, och de teckande barnen säger vad det är och mina barn härmar efter och säger sen det på svenska.
D tog sitt NJ körkort i förrgår, han behövde inte köra upp, men skriva upp. Klarade det galant tycker jag, missade bara några frågor om övningskörning. Någon gång snart så är det väl min tur...otur...
Så i helgen blir det att kolla på bilar, en sväng till IKEA igen, Noah är i stort behov av en nattlampa! Och få kan vi ju likaväl köpa såna de hade i Sverige, så när de kommer så har vi ju en lampa i reserv. Wilda sover gott på nätterna i sin säng, men Noah kommer in femtioelva gånger per natt, för det är för mörkt, det är ett monster, det är... det är... det är...
Och just det vi ska göra en sak till, men det säger jag inte nu!
Vad ska ni hitta på i helgen??

9 kommentarer:

Trebarnmamman sa...

stackare finns det apotek där eller köper man medecinen på typ ica!!??? Finns det apotek trava dit och säg att du vill ha huvudvärkstabletter tabletter med sumatriptan i!!!!

elin sa...

Här har vi två sjuka barn, så vi gör nog minsta möjliga i helgen.. Tyvärr! Men vad gör man..?

Hoppas du hittar något mot migränen. Annars kanske någon kan skicka till dig? Eller då tror de väl att det är knark såklart... Svårt!

kram

Anonym sa...

Prova "Exedrin Migraine", har hört att de är bra.

Anonym sa...

Krya på dig!! Här blir det jobba för M del imorgon. Själv åker jag till Jkpg för shopping med tjejerna från jobbet :-)

Anonym sa...

Hej, måste vara nyfiken & fråga om det är nåt du saknar sen ni flyttade från sverige!? förutom släkt o vänner.
mammamjuk

mammigranten sa...

Trebarnmamman
JO här köps det i vanliga affärer, men även över disk i de affärerna.

Elin
Trist med sjuka barn. Hoppas de kryar på sig!
Är nog lite dumt att skicka just medicin, men en påse djungelvrål (hint till mina nära) vore väl inte fel precis.
Ska nog lösa sig, tog en kopp te för inre styra och det hjälpte lite extra.

Anonym
Tackar så mycket för tipset, ska genast kolla upp det

S
Shoppa lugnt och njut!

Mammamjuk
Det jag saknar nu är transportmedel på dagarna nr D jobbar. Och promenadstråk, men det finns ett reservat, som det heter, ganska nära här,ska kolla om det finns promenadvägar där.
Annars saknar jag rökt skinka. Har inte hitta det någonstans. Bara rökt kalkon, och den är inte god alls.
Och kanske en vuxen vän...men det har jag ju som tur var ett gäng på bloggen;)

Anonym sa...

CVS och Wallgren's är bra ställen att köpa "apoteksvaror" på.

Anonym sa...

Du kan alltid höra av dig till mig vet du väl!!!! Vi brukar ju fördriva min em /din fm på msn !!!!!

Anonym sa...

Hej!
Vi har börjat handla till bebben....och jag har vandrat upp och ner i hormonerna. En liter vatten genom ögonen har lämnat mig känns det som...Ja, ja...så e de..kram kram