tisdag 24 februari 2009

I väntans tider...

Nu är det bara väntan som gäller.

Väntan på att vår nya soffa och 2 nya fåtöljer ska komma ( dyrt blev det, men fint kommer det att bli)

Väntan på att vi kan slippa den tråkiga hyrbilen och D kan hämta sin tjänstebil. (Tar sin lilla tid då bilfirman kräver ett papper från styrelsen, styrelsen som finns i Sverige, men en del av dem befinner sig på sportlovsresor till Schweiz och Afrika)

Väntan på att våra möbler och allt annat ska komma hem hit och lastas av, packas upp och placeras ut (båten anländer idag, och sen tar det minst 4 arbetsdagar tills tullen är klar)

Väntan på att fylla år, gah det är bara 2 veckor kvar!!! sen fyller jag tjugotio, eller ja ok jag kan väl vara vuxen då och acceptera att jag fyller 30!!!

Väntan på dagisplats till barnen (de är verkligen i behov av att träffa andra barn)

Väntan på, ja inte Social Security Number i varje fall, för D´s kom förra veckan och mitt igår.

Väntan på att D fixat NJ körkort, så vi kan fixa försäkring till en egen bil, då blir jag ju inte så låst i hemmet...

Men mest väntar jag på att få hit våra saker så jag kan börja fixa och dona här hemma!!!

Vad väntar ni på?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag VÄNTAR på 3 saker just nu:
1: att Julia ska bli frisk från sin feber och hosta så vi kan återgå till jobb och förskola
2: att snön ska försvinna så att våren kan komma tillsammans med lite krokus och snödroppar...
3: att det ska bli augusti då det anländer en ny familjemedlem till Lindkvist´s... nämligen en liten knodd... =)

Förresten Malin: det är inte så farligt att vara 30. Jag har nu passerat 30 med ca 1,5 vecka.. hehe...

Cecilia sa...

Åh vad roligt med en ny blogg att läsa.Tack för din kommentar hos mig!
Jag väntar på alldeles för mycket...bättre tider tror jag.På alla sätt och vis.
Väntan på visum,om 2 veckor eller 3 bör vi veta.Väntar nog allra mest på att få åka hem en sväng till Sverige.Det skall bli skööönt.

Vera sa...

Kul att du kikade in hos mig. Bokmärker din sida så länge så får jag lägga till dig i listan imorgon. Ska bli kul att följa ditt USA liv. Tänkte titta in då och då om det går för sig.

kram Malin

mammigranten sa...

Svar
Caroline
Jag såg det någon annanstans och får gratulera.
Här ser vi påskliljor sticka upp lite över jorden, underbart!
Hoppas Julia piggnar på sig.

Cecilia
Jo jag gjorde en liten raid och kommenterade på de sidor jag brukar kika in på. Håller tummarna på att ni får visum då! Hoppas ni får det härligt i Sverige, jag för min del längtar inte dit, än...men det kommer väl det med.

Vera
Du är så välkommen att kika in hos mig när du vill!

Jeanette sa...

Jag väntar på 2 saker=)

1. Huset på fredag...Nyklar och allt kommer till oss..Yeah

2. Nya bilen=) En Kia sorento som vi också hämtar på fredag...

Ha de så bra..

Kram

Emilie sa...

Hej! Tack för din kommentar hos mig!
Just nu väntar jag på
1. att vi alla ska bli av med våran förkylning
2 våren. Så hästen kan bli dräktig och jag kan få pyssla lite i trädgården
3 påsken. Älskar påskpyssel

Kram Em

Ofelias Hus sa...

Tack för titten hos mig!

Vad spännande med att starta nytt i USA, ska bli kul att följa ditt nya liv...förstår att du väntar på att få komma igång, för har man inte ett hem som man trivs i så har man ingenting!

Du undrar vad vi andra väntar på...
för min del är det våren!

Köpte några köksbärskvistar igår,
som får påminna om att våren är på gång.

Kram tills vi hörs igen,
Anette

♥ Fyra årstider sa...

jag väntar att få se bilder på ditt hem *ler*
Kram Lotta

Bygatan sa...

Hej och tack för ditt besök!

Ja du vet vad man brukar säga:
Den som väntar på nåt gott...

Lycka till, kram Lena