måndag 23 februari 2009

Hahahahaha

Glömde ju skriva det roligaste som hände i helgen! Även om det orsakade en hel del magknip...
Jag klippr ju D´s hår sedan x antal år sen, nu de senaste åren har jag klippt helt utan munstycken på trimmern, vilket lämnar typ 1 mm kvar, men han är jättefin i det och nöjd "kund". Så med i resväskorna hit var denna trimmer.
D´s hår växer lika snabbt som mitt, vilket min man stör sig på då han tycker att det kunde koncentrerat sig på att stanna på huvudet istället för att växa fort. Så igår blev det dags att klippa honom. Den hade stått på laddning sen i lördags kväll när vi la oss. Och det gick jättebra! Började med att klippa uppe på huvudet som jag brukar. Han hade ca 1 cm långt. Helt plötsligt lägger den bara av! Vi sätter i laddaren igen, men den vill bara inte komma igång igen. Troligen har den väl inte klarat av flygresan, för så gammal är den inte han köpte den för mndre än ett år sen...
D kollar sig i spegeln och säger: samma frisyr som Lasse Kronér!
Och han är inte nöjd. Vi försöker raka med hyvel istället, men håret är för långt och för tjockt. Så det slutar med att D får hoppa in i bilen, iklädd en mössa som Noah tagit av mig, en vuxenmössa. Han kommer hem med en ny trimmer, men den måste ju laddas innan den kan användas. Och vi som skulle iväg och kolla i möbelaffärer.... Men då säger Noah: men pappa du kan ju låna min mössa igen, eller kanske min keps? Ja just det, Noahs keps, han hade ju med en keps för att ha något på huvudet i Orlando. Så iväg till möbelaffärerna hela familjen, D med en Manchester United keps på sig. Det jag tänkte på mest var om han av misstag skulle råka ta av sig kepsen utan att tänka på hur han ser ut under. Han såg ut som någon som blivit klippt av sitt barn. Inget hår uppe, och lite som fattades i nacken, som hade funkat att raka bort...
Wilda sa såhär om det, med gråt i rösten: pappa, varför ser du ut som Skrållans morfar? (farbror Melker alltså, i Saltkråkan)
Väl hemma igen så blir det att klippa med nya trimmern och sedan raka med hyveln. Att raka min mans huvud är nog bland det värsta jag gjort någonsin, så obehagligt och jag kommer ALDRIG göra det igen. Men han har ju varit sugen att göra det tidigare och nu har vi gjort det, en gång och aldrig mer!
Idag ser han ut som vanligt, och om en vecka är väl håret lite längre än vad det brukar vara när han är nyklippt.

4 kommentarer:

Line sa...

Du förevigade väl frisyren så att vi kan få se den?:)

mammigranten sa...

Nej, jag besparade honom det

SweFlo sa...

Jag kan se mig det hela framför mig, hua mig vilken syn, riktigt kul tycket jag. Som tur är dte ju bara hår, och som tur skulle kan inte på något möte straxt efter eller liknande...

Anonym sa...

noah och wilda vr väl snälla så de hjälpte papppa daniel när ni skulle åka