söndag 22 februari 2009

Helgen!

Fredagen var en väldigt lugn dag! Särskilt om man jämför med torsdagen.
På torsdagen åkte vi runt och letade tv. Hittade en, men då gick den inte in i bilen om barnen var med, så vi köpte den, käkade på en intilliggande restaurang och så hetsade vi hem och jag och barnen hoppade ur. D åkte iväg och kom precis innan stängningstid. 21.30, var hemma igen 40 min senare glad och med en tv.
På fredagen så inser vi att vi glömde köpa telefon. Vi behövde både tv och telefon tills en cableguy skulle komma och installera. Han skulle komma någon gång mellan 14-17. D är hemma vid 14.30. Jag hade sagt att han måste vara hemma innan killen skulle komma, för det där med att koppla in tv och sånt kan jag ju knappt på svenska (men att sköta en inkopplad tv, det kan jag) Som tur var han D komma hem innan, för vår cableguy kom inte förrän 15.30 ca.
Så nu har vi en läcker 50" tv med 200 kanaler, telefon och internet. Väntar bara på vår router som kommer med båten, för just nu får jag ligga på golvet och använda datorn...
Igår väntade vi hemma för en ev. leverans, men som vi efter ett samtal fick veta att det skulle dröja till i morgon innan den skulle komma.... Så det blev att åka iväg och inhandla kaffebryggare (till maken), vattenkokare (till mig) och en bagelrostare, och 3 pedalhinkar till badrummen istället.
Idag har vi varit och kollat på möbler, och det verkar som om vi hittat just DEN soffan vi letat efter, nu gäller det bara att hitta 2 fåtöljer som matchar, eller en schäslong och en fåtölj. Soffbord ska jag beställa ett som jag hittat, tv-bänk ska också beställas snarast. Börjar komma igång med att hitta rätt affärer som har det vi vill ha, cottage-style som det heter här. Men efter ett test på en möbelsida så insåg jag att jag är en blandning mellan cottage och estate. Inte konstigt att jag inte är helt hundra på allt det där vit vita.
Har förresten även hittat möblerna som vi ska köpa till vårt sovrum!
Se, allt faller på plats!
Och förresten, har vi tur så kommer våra grejer den 2 eller 3 mars!

Passar även på att skicka en kram till alla mina nära och kära!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst e de de.....det går så himla fort...hänger inte riktigt med och allt som man vill göra/bör göra innan det är dags....hmm...de går lite för fort just nu...
Kram kram

Anonym sa...

Har du hittat en annan möbelstil igen nu menar du? :-) Har affären nån hemsida. Är nyfiken på soffan!

mammigranten sa...

Tänker inte visa eller säga något förrän rummet är i ordning;)