måndag 12 januari 2009

Tänk att en dag i januari kan kännas som en dag i november. Mörkt är det, ingen snö heller, grått som bara den. Och till råga på allt så känns det som om flytten är väldigt långt bort just nu. Jag vet att det bara är 2½ vecka kvar, men fy vad segt tiden går.

Igår blev det ju ännu en gång natt och ännu en gång ville jag inte gå och lägga mig. Pratade med D tills klockan var över 12. Han hade kollat in några hus. Ett hade bara heltäckningsmattor i hela huset, vet inte om det var där som hundarna hade fått både kissa och bajsa inne. Ett stort fint vi kollat på, som även hade pool, var alldeles för stort och för dyrt att värma upp. Tänk er över 600kvm att städa! Men kul att se kan jag tänka mig.
Han hittade ett som han tyckte var bra, men jag är lite anti mot att det är källare med gillestuga, bar och gästrum i. Får se om han får chansen att kolla på några fler nu i veckan.

Väl i säng igår så hann jag lagom dra upp täcket till näsan när Noah kom springande. Han drömde att det var någon i hans rum, men det var väl blåsten som skrämde honom, för igår blåste det som bara den. Jag som knappt fattade vad som hänt efter Gudrun, för den stormen märktes knappt i vårt hus i Åseda.
Han väckte naturligtvis Wilda också, så båda somnade om gott i min säng.
Sen sov vi faktiskt alla tre till halv 8, och det var länge sen som Noah gjorde det. Men sedan behövde han bajsa som vanligt.

Idag hade Noah även tid hos tandläkaren. Pappa kom ner och passade Wilda så länge. Noah hade fina hårda tänder, inga sexårs tänder på g än, men tändläkaren sa att om han fick tänder tidigt så lär han få de andra tidigt med. Och han fick ju de första tänderna med 1 veckas mellanrum från det att han var 4 månader.

Hade förresten kollat in ett skåp på en loppis, men inte fått tummen ur innan, trodde det skulle vara för dyrt, var in där idag igen och då var det reserverat. Och gissa vad det kostade, 500! bara, så typiskt. Och så typiskt min otur. Men men, det lär väl finnas möbler i NJ med.

Igår var brorsan och hans barn här på förmiddagen, sen gick vi alla upp och åt middag hos mina föräldrar. Gott och mysigt att slippa vara själv en söndag. Barnen var glada över lite lek med kusinerna och somnade snabbt, men sov ju som sagt inte så länge i sina sängar.

Nu leker barnen fint uppe och jag har en lugn stund framför datorn. Letar lite hus, kollar lite bilar, drömmer om inredning...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips från en som bott fem år i USA: Försök att fokusera på det positiva med att bo i USA, för det finns många saker du kommer att tycka är helknäppa och annorlunda. Heltäckningsmattor t ex, lycka till med att hitta att hus utan...

mammigranten sa...

Jag är inte anti heltäckningsmattor, men jag vill inte ha dem i hela huset, inte mörkgröna och inte med kiss eller bajs på. Var bor du?

Anonym sa...

Osis med skåpet. Mejla gärna lite husbilder!!

Anonym sa...

Har bott fem år i NJ, men har flyttat västerut.