onsdag 14 januari 2009

Lämnat barnen!

Wilda är tydligen inne i en vill-inte-till-dagis-fas. Hon vill inte dit helt enkelt, så det är ju både tur och otur att de går sin sista dag i morgon då. Hade ju varit bra om fasen gått över tills det var dags att sluta... men vem vet, det är ju en dag kvar.
Noah springer ju självklart in direkt.

Igår var jag med mamma till Linköping för att hon skulle operera sina ögon. Det hela gick bra, tror jag verkade så igår ivf. Idag är hon och pappa på återbesök för att kolla hur det gick.
Vi hann med en tur till Toy´s r us innan och fick lite födelsedagspresenter från dem fixade. Från oss får barnen när vi flyttat, eller rättare sagt så blir det att gå in i en leksaksaffär och de får köpa lite leksaker, så har de ju lite att leka med tills alla våra möbler och grejer kommer.

D var och tittade på ännu ett hus igår. Förvisso med lite heltäckningsmattor, (vi har sett hus helt utan, men de vill bara hyra ut på ett år och det tycker vi är för lite, minst 2 år vill vu hyra), men det var ljusa mattor och då blir det ju inte så svårmöblerat och svårmatchat. Huset låg lite mer privat än det andra som hade grannar inpå knuten nästan. Hade lite mer friluftskänsla, men var ändå bara 5-10min längre bort från jobbet. Lite mer småvägar för att ta sig dit, det andra så var det motorväg som gällde, så tiden kanske blir den samma beroende på trafiken och så, vem vet.
Huset var lite större, men som D sa så varför inte leva ett liv som för oss känns typiskt amerikanskt, stort hus, stor bil, men inte stor kropp förstås.

Nu ska jag ta mig en kopp te, sen blir det ner på stan och handla, fixa present till fröknarna och kolla upp lite om en ring som jag fått som var för stor för det tänkta fingret och för liten för ett annat, går in te att lämna åter då det står barnens namn på. men den är jättefin!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stort hus är väl bra då stor familj tänkt att komma å hälsa på hahahhahaha

Mollys Hus sa...

Nu kan det inte vara länge kvar innan ni flyttar, visst var det nu i slutet av januari?

Anonym sa...

Jag som bott i NJ, bara 45 min från Newark, vet att det är bra att ha plats när alla svenskar kommer på besök. Alla amerikaner är inte "stora"...

mammigranten sa...

Jag vet att inte alla amerikaner är stora, men vadslagning pågår redan på min mans företag här hemma om hur mycket han kommer gå upp på ett år. Vi vill ju självklart att det ska gå åt andra hållet istället så det gäller ju att sköta sig...