torsdag 15 januari 2009

Lite bilder från de sista dagarna


Tänk att något litet och taggigt kan ha så fina färger i skalet. Jag är väldigt såld på litchieplommon, rambutan också, men de jag köpt var mögliga inne i skalet men det syntes inte utanpå. Men litchiplommonen kan verkligen ha olika färger i skalet, riktigt fina rosa skimrande varianter. Tisdagens sallad, också morgondagens tänkte fixa varsin i morgon kväll när maken är hemkommen. Räkor, avocado, sugarsnaps, coctailtomater, gurka och lättfraiche kryddad med Santa Marias seafood&fish på kvarn. Gillar lite saffranssmak till räkorna. I morgon blir det nog någon ägghalva till också. Mums!!

Godispåsarna till kalaset på lördag! Noah var väldigt impad när han såg dem, då skulle han bara veta hur "tårtan" ser ut!


Jag målade mina naglar idag, då ville Wilda också måla sina. Vet att jag deltog i en diskussion om 3-åringar visste/kunde det där med nagellack. En del mammor ansåg att deras barn varken kunde sitta still eller ville ha nagellack. Men Wilda vill, jag målar ju ofta mina (ett bra sätt om man vill fortsätta ha långa naglar om man är nagelbitare, vem vill bita på snygga naglar?) Och sitta still kan hon, den lilla stunden det tar för ett lager snabbtorkande lack att torka, typ 2 min. Tror diskussionen började med att Suri, TomKat´s dotter går på manikyr med sin mamma, eller nåt... ivf så är jag väldigt stolt över mina långa, äkta naglar! (fasar dock för om de skulle gå av)



Här är presenterna som barnens fröknar fick idag. En ljuslykta/pennskål/tussilagovas med en påse te i. Tror alla blev nöjda och glada. Barnen var väldigt upp och ner i morse och ville inte till dagis idag, de trodde nog att de kunde dra ut på det om de var hemma idag. När de väl kom hem så var Noah jätteledsen och hade nära till gråten hela tiden. Tufft det där med avsked!

Såhär såg de ut igårkväll. Trötta som attan och Wildas fina blåbärssmoothiemustasch, notera att det är för att de inte får sugrör längre.

1 kommentar:

hanna sa...

Guuud va fina saker du fixat...
antar att de blev jätteglada.
Visst är det kul att ge bort saker...jag bara älskar det.
Bättre att ge än att få :)

Å vilka fina godispåsar....hoppas kalaset blev bra,
men jag får nog rapport av Noah idag :):)

Kram