fredag 16 januari 2009

Idag är det en underbar dag!

För idag kommer min man hem igen. Sen blir han hemma ända tills vi flyttar. Woho!

Hörde nyss en rejäl smäll, kunde inta fatta vad det var, men nu ser jag bevisen. En fjäder på rutan och en vimsig koltrast på altanen. Som tur var så flög den iväg när jag kom, så även om det smällde högt så klarade den sig.

Sist en fågel flög emot rutan så satt Noah och vaktade den medan den skulle piggna till, så ingen katt skulle ta den. Men Noah behövde gå och kissa och blev så glad när han kom tillbaka och fågeln hade flugit iväg. När jag sen skulle ut och ta in lite ved, så låg en halv fågel och massor med fjädrar där, men det sa jag inte till Noah. Ringde istället pappa som kom ner och städade bort den, medan jag underhöll barnen uppe. Tror att Noah hade fått hemskt dåligt samvete om han vetat sanningen.


Himlen är vackert ljusblå med vita strimmor, kanske från ett flygplan på väg till varmare breddgrader...

Såg precis nyss att jag hade fått ett sms, från D. Där stod det bara: Jag var inte med på planet som landade på vattnet. Älskar dig, hör av mig när jag landat efter 11.

Jag visste inte om att ett plan landat på vattnet, och jag är glad att jag tittade på mobilen innan jag gick in på aftonbladet.se. Jag är även glad att jag inte har den som startsida, för då hade det varit det första jag sett. Men mest glad är jag över att D känner mig så bra så att även om det är mitt i natten här så meddelar han ändå såna saker!

Inga kommentarer: