tisdag 18 november 2008

Ännu värre idag

Natten var värsta tänkbara. Jag somnade sent då jag hade så ont i skinkan att jag inte hittade något sätt att sova på. Halv 12 kommer Noah in och kan inte sova, bädda ner igen, klockan 2 kommer han och säger att det inte är någon bild på tvn (detta med att sätta igång tvn på natten :( ), bäddar om i D:s säng då det önskades och jag helst bara ville försöka sova igen. Var dessutom alldeles blöt i håret pga smärtsvett. Wilda kommer in vid 3-4 tiden någon gång och är väl igentäppt i ena näsborren och ligger och andas in kraftigt för att försöka få bort det, i 3 timmar. Noah gick upp vid 6, Wilda och jag vid 7. Rumpan ser, som synes ännu värre ut idag, det är hårt bakom och känns somom det strilar i blåmärket hela tiden. Får flaschbacks till min brännskada jag hade på benet när jag var 16. Har dessutom börjat bli blå på ena armbågen, men det är definitivt ingenting i jämförelse med rumpan. Men jag är ju tacksam att det inte blev värre, tänk om jag (ta i trä) brutit benet eller så....ahhhh....det hade ju varit fruktansvärt i detta läget.


Men ivf så var barnen på förskolan. Jag handlade och grejade hemma. SEn gick jag och vagnen och hämtade Wilda, Noah och en kompis till Noah och så gick vi hem, Wilda åkte vagn, annars hade vi nog inte varit hemma än ;)
Det var fullt ös på övervåningen. Wilda fick som tur var även hon vara med och leka. Och om Noah och kompisen är friska så ska Noah ev med hem till kompisen på torsdag. Wilda är dock väldigt avis på det hela, hon vill ju också ta med en kompis hem, men det är ju svårare när de är lite mer beroende av en vuxen, fröken, mamma eller pappa. Så det blir väl om man lyckas bjuda in någon man känner som har barn i hennes ålder och inte i Noahs. Vi får se.

Nu ska jag ta my big ass och parkera det på sidan i soffan och ha vetekudde på det fina lila.

6 kommentarer:

mammamjuk sa...

ojojoj, Malin du kunde ju slagit ihjäl dig:(,
var rädd om dig!

Anonym sa...

Men snälla nån HUR SER DU UT , ser inge vidare ut , är du säker på att du inte ska uppsöka nån läkare, Stackare !!!! Det förstår jag att natten vart hemsk , hur klarade du dig idag då !!!! //Anna

tinna sa...

Men så du ser ut!!! Ska du inte kolla med läkare iaf, tänk om du fått en spricka i bäckenet eller nåt, du måste ju slagit i utav bara h-vete!! Hu, ryser när jag ser dig...

mammigranten sa...

Det är ju så snyggt att man ser alla mina fina hudbristningar som vita ränder mitt i allt det lila

Anonym sa...

O fy tusan, det var det värsta jag sett på länge! Du hade nog ändå en himla tur att du inte bröt något eller så...

hanna sa...

Oj!!! Vilket märke!!!
Ja som sagt...du ska va glad att det "bara" blev ett stort blåmärke!

Kramar