onsdag 19 november 2008

Trodde nästan Noah skulle vara sjuk idag, han var så kliig i ögonen och snuvig igårkväll och somnade när jag läste godnattsaga för honom, vilket aldrig händer annars. Men idag var han som vanigt igen, lite snuva, men säg det barn som går på förskola som inte är snuvig denna årstiden.
Natten var bra och alla sov ganska länge, 06.30. Skjutsade till förskolan och Wilda var överlycklig då det var gymnastik för henne idag.
Men jag gick ändå här hemma och väntade på att de skulle ringa om att Noah var dålig.
Och visst ringde telefonen, men det var inte Noahs fröken utan Wildas. Hon hade gråtit hela tiden sen gymnastiken, inte velat leka eller nåt, bara gått bredvid en fröken och varit ledsen. Ingen feber eller så. Men ont i halsen. Så jag åkte och hämtade henne, lagom till lunch både hemma och på förskolan. Vi gjorde isterband och stuvad potatis med morotstavar till. Pratade mycket och jag försökte få henne berätta var hon hade ont, var ju rädd att det skulle vara halsfluss. Men när jag ber henne peka var där gör ont så pekar hon i nacken. Och jag frågar om hon inte menar inne i halsen, om det gör ont när hon äter. Men nej, bak i nacken. Jag frågar varför, för att .... ramlade på den när vi låg på tjocka mattan. Inte konstigt att hon varit ledsen och inte velat leka. La en ljummen vetekudde på nacken och nu är det bra igen säger hon. Ringde förskolan och meddelade det hela, om jag glömmer nämna det i morgon. Men de hade inte sett något, kanske när det var samling och vila, då brukar de ju ha bråttom. Jag klandrar ingen, inte så, det är ju lätt hänt och hade likaväl kunna vara jag som råkat göra nåt vid bus och lek. Men det är ju ändå bra att de får veta att hon ivf inte var sjuk idag, utan bara hade ont.
Vi hade lite mys sen, målade naglarna, tittade ut lite önskemål i en leksakskatalog så vi kan skicka lista till tomten, och målade och läste.
Noah blev hämtad av mormor och morfar och var där i 1½timme efter dagis, så fick Wilda vila upp sig ordentligt. Hade fundering på att gå på teater med Noah ikväll, men nu är det ju inte direkt läge, får bli bio i helgen istället.
Och 2 dagar är det bara kvar nu, sen får jag hem min älskade make!
(rumpan börjar göra mindre ont, har lite annan färg och större yta)

Inga kommentarer: