onsdag 12 november 2008

Ännu fler bilder

Kapten Lera och Kapten Grus. I måndags eftermiddag lekte barnen för fullt inne. Regnet det öste ner ute, men här var det fullt ös. De kom på en ny lek. Alltid roligt att höra dem leka rollekar. Noah klädde på sig manteln som är till Supermandräkten, pirathatt och mina gamla glasögon (självklart utan glas) och sa att han var kapten Lera. Wilda tig på sig Kitty tröjan och var Kapten Grus och så led de skeppsbrott uppe i hallen. Jag satte nere och lyssnade intensivt. De höll på i nästan 2 timmar med denna lek. Sen kom de ner och ville ha lite hjälp med avklädnad, så här såg Noah ut, eller Kapten Lera (vilket var ett passande namn även igår när jag hämtade på dagis)
Kapten Grus vägrade bli fotad, så här är ett foto på Kapten Grus som just lämnat tjänsten.
Äntligen! Igår kom äntligen min "spikmatta". Känns som om det var evigheter sen jag beställde den (ja D jag har köpt en sån). Såg att Ida också köpt en sån. La mig på den direkt jag kom hem efter att ha hämtat den. 50min programmet. Så skönt! Kände mig med ens piggare och hade mer energir, kinderna blossade av värme och igår kväll var första kvällen på länge som jag varken eldade eller hade filt på mig och jag frös inte. Kanske var ett kanonköp mao, vi får vänta och se. Barnen tyckte den var spännande och Noah ville gärna testa, med tröja på, han gillade det, men inte om han la huvudet på. Wilda totalvägrade. Sticksigt men skönt som Noah sa.

Sen kom även mina auktionsfynd igår, fick dem hemlevererade denna gången. Jättefina grejer! Men nu får det vara färdigshoppat på Tradera innan flytten! Jag lovar!

Såg att det kommit ut en ny tidning. Underbara Julhem, såg mysig och inspirerande ut så jag köpte den, kanske hittar jag ett lika bra recept på lussebullar som det var i Amelias julspecial förra året. Hade sparat den tidningen, men har inte lyckats hitta den sen flytten och de bullarna var enormt goda, så är det någon som har den kvar så vill jag gärna ha kopia på receptet, tack!

Idag kom ju även andra Narnia filmen ut, Prins Caspian. D och jag har inte sett den, och vi har den första så då köpte jag även den andra, men jag får ju vänta ända tills nästa helg med att se den, då D inte kommer hem förrän tills dess. Spännande!

Var även in en sväng på forma rum och shoppade för resten av D:s presentkort. Det blev en liten ljuslykta med en fin pärla på och en lykta i fattigmanssilver som man kan hänga. På bilden syns även en lökvas i fattigmanssilver som inhandlades i lördags men som jag glömt visa.

SEn blev det även en fin jullöpare till soffbordet, passar lite bättre till jul än den jag redan visat. Så söt med en liten tomte i en ficka på ena sidan. Sen är väl bara frågan hur länge tomten får sitta kvar. Så nu har vi en jullöpare och 2 andra att variera med, kul!

Var även in på Mollys hus och handlade lite pärlor, har en idé på ett halsband, får se om det blir som jag tänkt. Ni kanske kan ana redan nu, men jag visar slutresultatet, om jag blir nöjd vill säga.

Nu är barnen på förskolan, Noah hoppar och skuttar nog för fullt på gymnasitiken just i detta ögonblick.

För andra natten i rad så sov Wilda i sin säng hela natten, igår till 6.20 och idag till 6.05. Hörde att hon gick upp, sen gick hon och la sig igen, tror hon insåg att ingen var vaken, men sen kom hon igen och hade kissat lite i pyjamasen, då var hon ledsen och lyckades självklart väcka Noah. Men hon borde ju vara mer utvilad efter att ha sovit i sin säng än när hon sover i min och vi ligger och trängs.

Igår kväll var jag på föräldramöte. Lite trist att bådas avdelningar hade samtidigt, då de ändå var uppdelade på 2. Jag var ju ensam så jag fick ju välja en avdelning, Noahs, tänkte som så att där gör de väl lite mer avancerat än på Wildas, men att upplägget är samma på båda. Men på Noahs så kunde jag ju passa på att prata med Noahs kompis mamma, den kompis som Noah pratar mest om att ta hem, Och det visade sig att kompisen pratat lika mycket om att ta hem Noah, så det måste vi lösa en dag. Mina föräldrar var barnvakt under tiden och åt kvällsmat ihop med barnen. Så då fick barnen ta igen lite mormor/morfar-tid som de missade när de inte var hemma. Och jag hann även titta in en sväng till Wildas avdelning då de höll på lite längre.

Jag måste även komma ihåg att ta mina mått och ge till D, så han kan leta efter något fint plagg till mig, kjol, blus, klänning, i den stil som jag visat honom. Hoppas att du lyckas älskling!

Nu ska jag ta min tidning och sätta mig i soffan och få inspiration, sen blir det yogadvd innan lunchen!

3 kommentarer:

tinna sa...

Ljuslyktan med pärla på missade jag på formarum. Men jag har två stycken ändå för jag skickade efter dom på mixin.se, otroligt vackra!!

Anonym sa...

Fina prylar och mycket söta pirater! /D

PS. Det där med Traderastopp lät bra... DS

Anonym sa...

ser inge vidare ut att ligga på den där mattan !!! va lilldaniel blev lillmalin i din glasögon :)/anna