torsdag 13 november 2008

Ja, en orm skulle jag inte vilja ha

Inte för att jag ogillar ormar, som min mamma, men jag skulle ändå inte välja en som husdjur.
Hörde något helknas på P3:s krister igår. Man skulle ringa in om något som nästintill för otroligt för att vara sant, kanske något som ens kompis kompis varit med om. Då var det en som ringde in och berättade om en som hade en orm som husdjur, vet ej vilken sort, men den fick tydligen vara lös på nätterna. Personen i fråga hade vaknat av att ormen lag sig bredvid i sängen och sträckt ut sig så den låg raklång. Och detta upprepade sig flera nätter i rad. Personen hade tagit kontakt med någon som kunde det där med ormar, som då sa att det var bäst att lämna ifrån sig ormen. Gissa varför!
Jo, otäckt nog så var anledningen till utsträckningen den att ormen börjat mäta sig med sin Husse/Matte för att veta när den var längre än sitt tilltänkta offer. Huga! Det skulle ju ivarje fall inte en hund, katt, hamster eller fisk göra, så välj ett säkert djur och inte ett som bara väntar och planerar att äta upp dig. Snacka om att ha lång framförhållning vad gäller matplanering. Det du Martina, där ligger du i lä!
Onsdagen flöt på bra. Noah hade sin älskade gymnastik. Men han har fått problem med sina fingrar. Det ser ut som om han ömsar skinn på fingertopparna, och vi vet inte varför. han kan inte komma på att han gör något med just fingertopparna på höger hand. Lite dålig bild, men några förslag någon??? Inte så kul om det börjar bli narigt väder igen, då spricker väl huden.
Idag har jag tagit hem alla uteplagg från dagis och tvättar för fullt. Fick skölja allt innan det hamnade i tvättmaskinen, känns som om jag kunnat få ihop till en halv sandlåda bara av det avsköljda gruset.
Men innan hämtning så hann jag med en timmes yogapass här hemma och en halvtimme på spikmattan. Så skönt avslappnad man känner sig sen. Underbart!

Idag blir det ner på stan och kolla invigningen, eller början ivf, på stans nya julbelysning. Förr om åren har storgatan kantats av massor med julgranar med belysning, men förra året såldes det lotter för att få in pengar för att klä gatans träd med belysning. En del gillade det en del inte. Men genomfört blir det! Och idag ska de tändas. Sen ska det vara "lysande priser" i stan tom lördag. Så fånigt så det blir bra.
I morgon blir det nog badhuset själv med barnen. Men det ska jag väl fixa, Noah sköter sig själv bra, han har en sån där gul kudde man hade själv när man var i badhuset när man var liten, och sen är det ju inte djupare än 90cm, så han bottnar ju överallt. Wilda däremot, som säger ilsket: jag kan simma själv! och sen hör man bara blubblubblubb. För att hon varken vill ha kudde eller något att hålla i och bara slänger sig, men upp hittar hon ju igen.
Nu är det mellanmål som gäller! Hör att Wilda håller på att få ett sammanbrott med sitt pussel, så en frukt är nog inte fel.





Inga kommentarer: