fredag 14 november 2008

Bilder från dagen













La in dem lite rörigt för skoj skull. Dagen har ju varit lite rörig. Vi kom upp sent, och då blev ju frukosten sen, ner och handla sent, sen lunch, men fredagsmyset hanns med i rätt tid och i säng kom de i rätt tid. Wilda stod så sött vid pelaren vid trappen, så ett foto blev det. Sen var det bus framför kameran och då ser man ju henne i sitt rätta humör. Men kan man bli sötare? Jag är ju inte lite partisk heller. Sen ville hon fota mig, blev ju bra för jag syns ju knappt. Matlagning med båda. Noah skötte korven, Wilda hjälpte mig med morotspengar och hemstampat potatismos och de åt som bara den. Alltid kul om de är med och hjälper till och sen även äter.
Fredagsmyset idag bestod av popcorn och filmen Horton. Ganska bra faktiskt, Noah uppskattade som vanligt filmen mer än Wilda. Hon sitter ju still så länge det finns popcorn sen är det full fart på både henne och hennes mun.
Kvällsmaten bestod av äggröra och rostmacka. Inget annat jag erbjöd dög, och självklart så gjorde de sina egna röror!
Nu har jag en baguette i ugnen (usch vad konstigt det lät, associerar väl knas då jag tänkte på Jochen eller vad han hette i Robinsson och bulle i ugnen, jaja nu vet ni hur jag tänker ibland, skyller på min uppfostran) Ivf så ska den fyllas med sallad, tomater, kräftor, lättfraiche och sweet chilisås. Får se om jag lyckas!

3 kommentarer:

mammigranten sa...

Mina raka tänder syns ju ivf

Anonym sa...

Vilken hemlängtan jag får av att se så mysiga bilder! /D

Anonym sa...

god kväll i stugan,
du, jag undrar hur man gör ett trasselhjärta?!
förstår ju att man ska ha ståltråd men hur gör jag sen...
ida