söndag 16 november 2008

Igår började vi dagen med att baka en experimentsrulltårta. Såg receptet i en tidning, men kunde inte hitta det igen så jag gjorde på ren chansning. Pepparkakskrydda i själva "botten" och kesella vanilj som man blandade med saffran i fyllningen. Tog med ut till svärföräldrarna och bjöd på. Svårbestämd kan man ju säga. God, men annorlunda, verkligen julig.
Sedan var det pepparkaksbak som gällde med farmor och faster.
Noah höll på i ett tills degen tog slut, kavla fick han hjälp med och motivationen var väl kanske ite på topp mot slutet men, men...
Wilda bakade, lekte, bakade, lekte, bakade, lekte. Med handtvätt emellan såklart.
Sen åt vi mumsig middag. Barnen var väl inte så hungriga direkt, deg mättar ju bra. Men lite åt de ivf.
Sen var vi ner till hästarna som grannarna har. En namne till mig, Malin. De var så fina, så härligt när de börjar få så riktigt vintriga pälsiga öron, Morötter fick det av barnen, alltid uppskattat av åde barn och hästar. Blåste gjorde det, så busiga var de, ja barnen och hästarna alltså.

Sen var det hem, fixa lite. Hade hit svägerskan och kusinen på kvällsmat och filmkväll. Kräftsallad med baguette till och snacks till filmen, Then she found me. Ganska bra, men inte jätte. Alltid kul med sällskap på kvällen bara. Är ju lite tomt och ensamt när barnen sover och D inte är hemma. Och så fick jag ju gosa och busa med en liten going med.

Idag har vi åkt skridskor med min pappa, mamma stod vid sidan av och skötte kameran. Inte så gynnande att ha hjälm på sig. Men men... Är ju "gammal" bandyspelare, spelade i damlaget här i stan. Pappa spelade betydligt längre än vad jga gjort och likaså farfar. Och då är det ju nästan ett måste att barnen ska åka skridskor. Men Noah skulle absolut inte åka, han har växtvärk i benen tror jag. Så jag ringde pappa och sa att vi får nog strunta i att åka. Wilda blev skitsur och sa:Men jag vill åka! Så då ringde hon och dementerade det hela, vi packade i allas grejer och åkte och hämtade päronen. Upp till Bredstorp, och väl där, vem skulle åka och vem skulle inte? Jo Noah skulle men inte Wilda. Men vi tog på henne ändå och hon gillade väl mest att slänga sig, men ibland fann hon balansen och kunde sakta ta sig fram. Noah är ju lite bättre, han tar sig fram och upp om han ramlat, men han går mer än han åker. Fast idag var ju första gången för säsongen och då ska man väl inte räkna med överstegsåkning och dylikt.
Sen åkte vi hit allihop och mina päron fick smaka på rulltårtan till fikat. Pappa gillade den inte, gillar inte saffran, men mamma gillade den.

Nu ska vi snart upp till dem och få middag, härligt! Annars hade det blivit pizza idag.
Noahs fingrar börjar bli bättre. Streptokocker trodde svärmor. Så då är det ju bara att smörja och smörja tills det går över och sen lite till. Men som sagt, har han inte ont så är det ju inte så illa ivf.

Älskar dig D! Shoppa lugnt! Och mycket till mig;)



Inga kommentarer: