söndag 20 maj 2012

Underbart

Tänka sig, nu njuter vi igen. Vädret är underbart, barnen är underbara och snart är den underbara poolen öppen. Igår var det full fart. Vi fick verkligen testa vad barnen går för. Wilda hade först en timmes hockey, sedan 1,5 timme fotboll ute i värmen, sen hem och byta om och så iväg på kalas som dessutom var gymnastik kalas. När allt var över så var hon faktiskt inte så trött som jag trodde hon skulle vara. Noah hade först fotboll ute i 2 timmar och sedan en playdate ute med vattenlekar i nästan 4 timmar. Inte heller han var så trött som man kunnat tro. Och allt detta efter en sen fredagskväll. De var på kids night out mellan 18-22. Vi vuxna hade en superbra kväll. Vi var ute med 3 andra par, skulle varit 10 plus Otis, men ettmpar var tvungna att gå på en vaka så de uteblev. Vi åt cubansk mat, supergott. Idag har jag hunnit med att baka cake pops också. Noahs klass ska ha en föreställning av Johnny Appleseed om 2 veckor och efter den ska de äta äppleinspirerat snack. Jag skrev upp mig på att göra cake pops i form av äpplen. Så idag blev det till att provbaka. Och jag tycker de blev rätt bra och jag vet vad jag ska göra annorlunda till när det är dags på riktigt. Nu ska jag åter till trädgården och greja, fikastunden är över!

Inga kommentarer: