onsdag 30 maj 2012

Otis 6 månader och annat

Nu är han ett halvår, lille Otis. Tänk vad tiden går fort. 74cm i ej utsträckt läge och 9,43kg. Lika stor som Noah vid 12 månader. I torsdags var jag iväg på moms clubs årliga middag. Var hemma vid elva. Otis vaknade vid två och var supersnuvig. Jag voltat ur sängen och får värsta blåmärket på smalbenet. Otis är helt enkelt superförkyld. Han och jag går sedan upp vid 5.30. För er som känner mig så är detta inte bra, jag behöver fler timmars sömn än så. Wilda är lite snuvig. Helgen spenderades i rasande fart. Fredag 10 års bröllopsdag. Shoppade hockeygrejer till barnen. Luncha ute och sedan hem för Daniel blir förkyld. Lördag blev det mallen en sväng och middag ute. Bad i poolen hemma för Noah och Wilda, 21C.jag blir förkyld, sömnbristens fel. Söndag var vi bortburna på bbq och water slide för barnen. Riktigt trevligt. Väl hemma blev det bad i poolen för Noah och Wilda, fortfarande 21C. I måndags blev det ytterligare lite shopping, kläder till dopet till Noah bland annat. Sedan hem och bada. Otis och Wilda är friska och termometern visa 28!C. Ja i år körde vi igång värmen på poolen. Med denna temp.så badade vi allihop. Otis älskade det. När han inte var i så satt han i knät och hoppade och ville i igen. Igår mådde Wilda dåligt igår och blev hemma från skolan. Otis hade sin 6 månaders kontroll med vaccinationer, tre sprutor och droppar i munnen. Så nu är snuva och feber tillbaka, samma som vid förra vaccinationen. Men han äter på bra ändå, lite kinkig bara. Som en vanlig bebis. Man kan ju inte vara glad jämt. Idag är allt som vanligt sånär som på att Otis och jag är lite sjuka och Daniel är ute och flyger och far. 3 veckor kvar sen är skolan över. Noah har bjudit in klassen på pool party. Pjäs nästa vecka, mm, mm. Mycket på g nu. För övrigt så har vi haft ösregn och åska och sedan supervarmt, 37 grader var det som varmast igår. Sedan vid 8 på kvällen kom ösregnet och åskan tillbaka. Idag är det lite mer behagligt med bara 28 grader. Kram på er

Inga kommentarer: