torsdag 8 mars 2012

Konsten att njuta

Idag har jag njutit av mina fina barn.
Min fina man.
Mitt fina hus (som vi förvisso inte äger, men ändå)
Min fina bil.
Jag har njutit av att skjutsa snälla Wilda till bussen.
Jag har njutit av en sovande liten/stor Otis.
Jag har njutit av en vaken liten/stor Otis.
Jag har njutit av att shoppa kläder.
Jag har njutit av en god lunch.
Jag har njutit av att bara vara mig själv.
Tänk att det ska vara så svårt att förstå att man faktiskt kan njuta av att vara sig själv, ha ett rent samvete och ett perfekt liv.
Ja, för mitt liv är perfekt för MIG!
Nu ska jag ut och njuta lite till för vi har 22C! i skuggan.
Det ni!
Och sedan ska jag njuta hela helgen av hockey, lediga barn och underbara vänner.
Lite extra ska jag njuta på lördag då jag fyller hela 33 år.

3 kommentarer:

Lina sa...

Det låter verkligen härligt! Jag tycker alla borde njuta lite mer av sitt liv, alltid finns det något som är värt att njuta av:)

Saltistjejen sa...

Härligt!!! :-)
Och grattis i förskott!
Kram!!

Anna sa...

hahhaaa. jaa Malin .. det ska du ..för det är du värd !!!:))) men jag vet i tusan om det är så rättvist med den där värmen vi har -3 idag ...