tisdag 13 december 2011

Liten kinkig pys

Otis har varit lite kinkig nu sista dagarna.
Lite extra gasig och sedan en navelstump som är på väg att lossna är troliga orsaker.
Han har inte velat sova ensam på dagarna, så det har helt enkelt blivit slappardagar halvsittandes i fåtöljen med gosig bebis i famnen.
Nätterna har även de varit sådär.
Men nu i natt blev det bättre igen och just nu sover han i sin lilla vagga här bredvid mig.
Så söt!
.
Vi tog oss även iväg till Wildas gympa i morse och det gick bra, över förväntan, förutom att något pucko parkerat för nära min bil när vi skulle in i den igen, så det blev väldigt krångligt att få i Otis med bilstol i bilen.
Tur ändå att jag inte var höggravid längre ivf.
.
 För att skryta lite utöver barnen så har jag tappat alla bebiskilon, dvs jag är tillbaka på samma vikt som innan jag blev gravid.
Dock är huden på magen lite slapp, men vad annat kan man räkna med, det är ju bara 2 veckor sedan min stora guldklimp föddes och magen var STOR.
.
Huset är färdigtpyntat och de beställda julklapparna börjar trilla in med budbilar och posten.
Smidigaste julshoppingen hittills.
.
Pepparkaksdegen ligger i kylen och väntar på att bli bakad.
Färsk jäst finns i kylen för att baka lussebullar.
Visst lite sent, men bättre sent än aldrig.
Vad vore en jul utan lussebullar?
Pepparkakor kan kvitta för min del, men övriga familjen gillar dem.
.
Ser fram emot torsdagens julkonserter på barnens skola!

1 kommentar:

Gun-Marie sa...

Grattis Malin!

Om jag ändå kunde bli av med min " bebismage". Då skulle jag vara glad!.
Kram mamma