torsdag 22 september 2011

Oj då!

Nu var det länge sedan jag skrev.
Vet inte riktigt vart tiden tagit vägen...
Men men, nu börjar dagarna ticka neråt.
Snart 10 veckor till beräknat förlossningsdatum.
Får se om det blir innan eller efter det ;)
72 dagar är det idag ivf.
Magen växer, men är fortfarande rätt ok stor.
Jag har haft mindre problem med foglossningar nu sista veckan.
Vilket är skönt.
Men fötterna börjar växa ifrån händerna.
Ta på sig strumpor och skor är inget smidigt, tur man inte behöver strumpor varje dag och att jag fortfarande kan använda flip flops.
Jag börjar även tröttna på mammakläderna.
Men inte vill jag köpa nytt heller.
Jaja, nog om det.
.
Noahs hockey går superbra.
Han är lite trött efteråt bara, men vem skulle inte vara det efter 1½ timme på isen med fullt ös hela tiden.
Fotbollen går också sbra för honom, och än så länge hinner han ju med lördagsmatcherna, då hockeymatcherna inte börjat än.
I skolan går det såklart också bra, han fixar sina läxor galant varje dag.
3 läxor per dag har de.
Läsa
Matte
Engelska
.
Wilda älskar att spela fotboll.
Hon frågar om träning varje dag.
Gymnastiken gillar hon också.
Skolan går också bra.
Läxa har hon tack och lov äntligen fått.
Första veckorna utan läxa, när Noah hade, så låg hon på golvet och sparkade och skrek.
Nu är hon uppe bland molnen när det är läxdags.
.
Igår var det månadens Moms Night Out (MNO)
Internationell Pot Luck Dinner (knytkalas)
Jag hade gjort toast skagen.
(Och vaniljsås till S`s äppelpaj)
När jag kommer dit så är det inte bara en middag, det är en Baby Shower för mig.
Jag hade ju anat lite (läs mycket) att det var på g.
Någon hade varit på Daniel om att vi skulle registrera oss för babygrejer.
Sedan så sa en mamma på mötet förra veckan att jag varken behövde göra något att äta, bara komma dit och hade vi ingen barnvakt så kunde jag ta med barnen.
När jag väl kom till middagen så kom L dit samtidigt, men en lam ursäkt att hon ska ju ändå gå med i Moms Club.
Väl inne i huset så är även J där, och då fattade jag.
Massa presenter, bebiskläder, leksaker, grejer till vagnen (som för övrigt kom i måndags, present från Daniels jobb)
Nu är det nog eg bara sängkläder som fattas.
Bilbarnstolen har någon köpt, men vi vet inte vem eller när vi får den...
Kanske på nästa baby shower.
Damerna på Daniels jobb har nämligen bokat in det till den 4 november och denna gången vet jag om det.
Barnen går halvdag så det passar ju perfekt att hämta dem och dra dit.
.
Idag blir det nagelfix och lite hemmafixande.
Sedan när jag hämtar barnen hänger grannpojken med hem.
Så lite playdate för de två pojkarna och lite tjejpyssel för Wilda och mig.
.
I morgon är skolan stängd.
Det blir läkartid och sedan ska vi på open house för vänner som ska flytta till North Carolina om en vecka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för tipset och kommentaren i min blogg! :) Och grattis till bebismagen! :)