torsdag 8 september 2011

Lee

Tredje dagen i skolan och vad händer?
Jo efterdyningar av stormen Lee träffar oss.
Det vräker ner regn, verkligen VRÄKER.
Det åskar.
Det blixtrar.
HELA NATTEN.
Som om vi inte fått nog med regn from Irene.
Fylla på poolen med vatten behövs inte, det har regnet fixat åt oss.
Skulle väl uppskatta sista dygnets regnande till ca 10 cm.
Vägar har blivit avstängda på grund av översvämning.
.
Något som var tur i oturen var att skolan körde med en försenad start idag.
Så barnen tog sovmorgon till 8.
Vilket var välbehövligt då vi alla varit uppe och vakna mycket i natt, pga smattrande regn, blåa blixtar och rejäla åsksmällar.
.
Sedan att Noah hade sin första hockeyträning med laget igår gjorde ju alla ännu tröttare.
2 timmar i en kall ishall kan ju göra vem som helst trött.
.
Men nu är Noah iväg till skolan.
Wilda börjar senare hon också, vilket kan tyckas lite konstigt då hon redan börjar sent.
11.55 normalt sett och nu 1.45.
Så inställd blev den tänkta lunch/fikan för mig.
Jaja, jag hann ju med att åka till läkaren och göra min glukosbelastning ivf.
Vägen var körbar, men inte så mycket mer.
Frukost är nu intagen.
Men nu är jag trött.
Nattens vakenhet och sedan några timmar utan frukost är ju ingen höjdare.
Får väl vila när Wilda åkt antar jag...
.
För övrigt går det mycket bra i skolan för båda barnen.
De gillar sina lärare och klasskompisar.
Till bådas olycka har dock inga läxor skickats med hem än.
Första veckan brukar ju vara läxlös.
.
Ikväll är det föräldramöte med Wildas klass.
Ska bli riktigt spännande!

Inga kommentarer: