onsdag 24 augusti 2011

Jordbävning

Som så många andra som bor här på ostkusten i USA tänker jag nu nämna gårdagens jodbävning lite snabbt.

Barnen och jag var ute vid poolen.

Medans barnen härjade och byggde koja med stolar och handdukar satt jag på poolkanten, dinglade med benen i vattnet och njöt av solens strålar i ansiktet.

SÅÅÅÅ SKÖNT!

Blundade lite och kände kroppen vibrera (ja eller mer gunga) lite.

Tänkte att det måste vara vågorna i poolen (ja det blir ju lite vågor i vattnet när det blåser).

Eller att jag helt enkelt var så trött så det bara kändes konstigt av den anledningen att blunda.

Efter en stund går jag upp och kollar mina mail och FB på telefonen.

Behövde sitta i skuggan en stund.

Där på FB står det hos andra att det varit jordbävning.

Då fick det hela en mer logisk förklaring än vad min gravidhjärna kunde åstadkomma på poolkanten.

Daniel hade även han känt av det på kontoret.

Så där var den, vår första jordbävning.

Barnen märkte inget alls.

.

För övrigt har vi börjat vända dygnet rätt igen.

Daniel har möten till mitt i natten idag.

Helgen ska spenderas med att köpa hockeyutrustning till Noah och saker barnen behöver tills skolan börjar (pennor, sudd, kritor mappar etc).

Vi ska väl även in på lite olika affärer som har bebisgrejer.

Dags att registrera sig kanske...

Förhoppningsvis kommer vädret vara badvänligt!

.

Dagarna fram till helgen ska vi njuta, ta det lugnt, bada, sola och vänta in breven från skolan där vi får veta vilken lärare barnen fått.

Spännande värre!

4 kommentarer:

mammamjuk sa...

Hello, skönt att det inte var värre jordbävning än så iallafall :/
GRATTIS till Otis :) vad roligt!

Trebarnmamman sa...

usch så obehagligt .. såg bilder från något kontor inne i NY där hus hade rasat , usch och fy men jag måste ju fråga dig, vad menas med att du ska regristrera dig i nån affär ?? Inge vidare att du mått så dåloigt gjorde du det med Noah oxå men skönt att det är bättre Kram på er

mammigranten sa...

Tack mammamjuk!
Ja jordbävning är ju ingen höjdare.
Hoppas bara vi slipper orkanen också.
Kram

Trebarnmamman
Att registrera sig i en affär är samma som när man ska gifta sig, man registrera vad man önskar till bebisen och så vet de som vill ge något vad man vill ha.
Mådde mer illa med Noah, men då jobbade jag ju 5-skift, mådde illa med Wilda med. Denna gången är det bättre, men inte helt bra.
Kram

Trebarnmamman sa...

jahaaa. kan vi då som bor på andra sidan atlanten beställa av dem och det leveras till dig ??? smidigt i såfall :))))hiiihiii