lördag 19 mars 2011

Redan lördag

Veckan gick, som jag trodde, fort.
Registreringen till simskolan i onsdags gick bra, var först på plats och fick mitt andra val av tid.
De hade ju redan haft registrering för de som haft mini vinter simmlektioner dagen innan.
Men onsdagar 4.30 är ju inte helt fel.
Hämta Noah och dra direkt till gymmet.
Han hinner göra lite läxa innan det är dags för ombyte.
Och sen börjar det ju bli ljusare på kvällarna med, så barnen borde ju vara lite piggare.
Även om vi denna vecka inte direkt njutit av tidsomställningen.
Daniel kom hem som han skulle i torsdags morse.
Vi möttes vid buss stoppet och Wilda hoppade över till hans bil.
Sen jobbade han hemifrån hela dagen.
Jag åkte till mallen med L.
Hämtade sedan Wilda.
Hem för lunch.
Hämta Noah som hade halvdag.
Läxa hemma.
Sedan parken.
18 grader varmt och soligt!
Igår hade vi 25 grader varmt.
För varmt för jeans och linne, blev shorts på istället.
Fixade naglarna på morgonen.
Hämtade Wilda och hennes BFF C på preschool.
De lunchade och lekte, inne och ute.
Vi hittade ormar på tomten.
Troligen vanliga trädgårdsormar, men ändå.
Det typiska var ju att vi såg dem typ 10 min efter att pestcontrol killen åkt.
Han var här och tog hand om möss i en fälla i källaren och sprejade mot myror.
Men det är väl bara att ringa dem igen.
Vi vet ju vart boet är.
.
Sedan igår kväll så åkte jag iväg på party.
Pampered Chef
och
Thirtyone Bag
Blev lite inhandlat.
Väl hemma blev det en Strawberry Mojito, lite B-film och soffmys med maken.
.
Idag är det redan 10 grader och klockan är 9.15.
Noah och Daniel är på hockeyträning och jag ska ta mig en kopp te och macka med ägg och kaviar.
Sedan blir det kanske bio för hela familjen...

Inga kommentarer: