tisdag 22 februari 2011

Rent hus!

Här har vi fått ett rent hus.
Nya mattor lades in igår.
Gick från mintgrönt i tre rum, med bruna fläckar som inte gick bort efter 2 matt tvättar.
Till hasselnötsbruna.
Jättesnyggt!
Och skönt för fötterna.
Daniel och Wilda fick varsin allergireaktion när de gamla mattorna togs ut.
Och efter dagens städning av alla dörrar så förstår vi varför.
De flesta dörrar har märken efter små kattklor.
Och både Daniel och Wilda är allergiska ot dessa små söta djur.
Men nu med nya mattor, utbytta filter i luftkonditioneringen och bytt påse i centraldammsugaren, så borde deras besvär försvinna.
Resten av huset har ju trägolv.
.
I helgen hanns det med lite mer shopping, provkörning av bil och besök.
Lax i ugnen och risotto.
Semlor till efterrätt.
Gott!
Och trevligt!
.
Igr var ju barnen lediga från skolan.
President´s Day!
Vi fick ju som sagt nya mattor inlagda.
Pest control kom hit och hämtade 3 små döda möss från vinden.
Jag var hos läkaren.
Det hade även snöat under natten.
Tänk er, i fredags +25, måndag -7.
Knasigt väder va?
.
Idag har jag hunnit med både fika med S och städning av alla dörrar.
Tog sin tid.
Men rent och fint blev det.
.
Så nu börjar huset komma i ordning.
Borde inte dröja så länge tills det dyker upp bilder här.
.
I morgon är det läkarbesök igen, men en annan läkare.
Ska kolla upp vad de säger om min hand.
.
För övrigt så börjar jag och Noah äntligen bli friska från våra förkylningar.
Daniel och Wilda är i början av sina.
.
En sak jag undrar bara är:
hur kan det vara så smutsigt på ställen det borde vara rent.
Exempel 1. Tvättstugedörrar, borde man inte hålla rent där ren tvätt behandlas?
Exempel 2. Baksidan av badrumsdörren, där man hänger sin handduk . Vill man inte att den ska vara ren när man torkar sig när man själv är ren?
Exempel 3. Väggen under handduken man torkar händerna på i badrummet. Borde inte det vatten som droppar där vara rent då man PRECIS tvättat händerna?
.
Nu är det rent ivf, på alla de ställena och många fler.
.
Nu är det ivf kväll.
2 resor är bokade.
En i vår och en i sommar.
LA och Hawaii!!!
Det ni!
Jag som gnällt att jag inte får se lika mycket av USA som maken (även om han mest ser flygplatser, hotell och företagslokaler)

1 kommentar:

Mollys Hus sa...

Är så himla nyfiken på erat nya hus :) Kan du inte lägga ut lite bilder :)