onsdag 12 januari 2011

Snö

Som ni kanske förstår utav rubriken så har vi fått snö idag.
De förutspådde redan i början av veckan att det skulle komma "mycket" snö nu under natten till och under onsdagen.
Så Daniels flyg till Boston blev inställt.
Skolan ringde de om redan igår vid 10 på kvällen och meddelade att skolan skulle vara stängd hela onsdagen.
De chansade inte ens på en försenad öppning.
.
Vaknade i morse och trodde att snö"stormen" fortfarande skulle hålla på och Daniel skulle bli tvungen att vara hemma.
Barnen sov länge, eller ja till 6.50, länge för att vara dem.
Tittar ut och det snöar inte längre, men solen skine för fullt, eller ja så mycket den kan när den är på g upp på himlen.
Men himlen var klarblå.
Gatorna plogade och nästintill rena från både snö och slask.
Så rent teoretiskt sett så hade det funkat med en försenad start.
Men men, en del lärare har lång väg att åka för att ta sig till skolan och vi fick ju en härlig dag ute.
Bara att klä på oss och bege oss ut och skotta.
Så fort vår garaginfart var skottad drog jag till affären för att handla en massa mat.
Tanken var att jag skulle handlat igår, men alla hade tydligen helt tomt i sina kylskåp/frysar/skafferier och var tvugna att bunkra upp för att klara sig en hel dag med snöstorm och eventuellt insnöat läge.
.
Väl hemma så blev det lite snabbsnack och sen ut med båda barnen till backen.
Daniel åkte till jobbet.
I backen så träffade vi kompisar till båda.
.
Igår valde jag att dra hem efter gymmet med Wilda.
För dels så hade vi mat så vi klarat oss i minst en vecka och dels så ville jag ju inte riskera att stå i kön i affären när Noah kom hem med bussen.
Blev en snabb sväng i drive-thru´n på Smoothie King.
Köpte varsin till oss som tränat bra (bodyflow/gymnastik).
Testade en Muscle Punch med extra energy i form av ginseng.
Gjorde den skinny, så det blev mindre än 300kcal.
Det och en tallrik med kantarellsoppa blev gårdagens lunch, delad i 2 omgångar.
Soppa före och smoothie efter träning.
Sedan blev det mer träning här hemma.
5km på löpbandet och 40 min styrka för överkroppen.
Så nu kan man väl säga att jag både känner mig frisk och är igång med träningen för detta året.
(Måndagen innehöll 20 min löpband på riktigt hög fart och 30 min spinning)
Dagens blev snöskottning, snowracerdragande och sedan nästan 2 timmar på spinningcykeln.
.
I morgon är det som vanligt med skola igen.
Sedan playdate för Wilda direkt efter.
På fredag är det playdate för båda.
Sedan ska Noah på kalas.
Lördag har Noah kalas att gå på igen.
Och på söndag är det Wildas tur.
.
.
.
För övrigt så går vi här i väntans tider.
Ingen tillökning här inte.
Eller jo för en dag eller ett dygn eller så.
Den svenska familjen som flyttade hit i november väntar ju sitt andra barn vilken dag som helst nu.
Och vi har fått äran att få ta hand om deras son L när det är dags.
Så det är spännande det här.
Känns länge sedan som vi hade en 1½åring.
Men det ska nog gå bra.
Så jag har numera telefonen med mig vart jag än går.
Spännande är det minsta man kan säga!
.
.
.
Nu börjar det ju även dra ihop sig inför flytten.
Behöver kartonger för att börja packa.
Och packpapper.
Men det får vi från flyttfirman.
Gratis!
Eller ja, men det är ivf inget som vi betalar extra för, på papperet.
.
.
.
Klurar även lite på det här med bil, köpa ny, leasa ny eller ha kvar...
Svårt det där.
.
.
.
Kollar för övrigt på Lipstick Jungle när jag tränar.
En rätt kul serie...
.
.
.
Nähä dags för godnatt saga för barnen!

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Spännande att det är så nära till flytt nu! :-)

Sandra sa...

Spännande med flytt som sagt. Lipstick Jungle är en favorit. Tyvärr tog TV3 bort den här. Synd!