tisdag 19 oktober 2010

Tisdag morgon

Det är tisdag, för er som inte vet det.
En seeeeg tisdag.
Maken borta, Dallas, Houston och sen någon ställe jag inte kan komma på, något på F tror jag.
Återkommer i morgon eftermiddag ivf, det är det viktigaste att veta.
.
Vaknade halvkrasslig igår.
Kände mig febrig, tempen visade några 0, grader mer än vanligt.
Ont i hela kroppen.
Vågen visade på några 0, mer den också.
Mens, sjuk, mer muskler eller bara för mycket salt intag under helgen???
.
Så under dagen blev det mathandlande när jag lämnat Wilda.
Sedan vila.
Hämta Wilda efter lunchbunch.
Lite spelande med henne.
Utelek.
Vänta på Noah.
Läxläsning och mellanmål.
Fotbollsträning.
Fy f*n vad kallt det var.
En timme i snålblåst och råkyla, när termometern hemma visade på 17 grader.
Termometern i bilen sjönk hela vägen till planen.
Slutade på 7 grader.
Tur jag tvingade på Noah långbyxor och långärmat, han ville ha shorts och t-shirt.
Efter mycket gnäll från Wilda och kompisen M så lyckades vi mammor få dem att leka.
Vi pratade av oss en del.
Men vi frös så mycket att prata var svårt utan att huttra ;)
Bättre kläder nästa gång, eller ännu hellre: Daniel se till att vara hemma varje måndag tom den 13 november!!!
.
Väl hemma igen blev det lite tända ljus, en god middag, Noahs läxLÄSning, godnattsagor och lite dator/tv tid för mig.
Sängen lockade på mig vid 9 och oj vad skönt det var att krypa ner i en, förvisso kall, säng.
Somnade omgående och vaknade 6.32 med automatisk snooz till 6.37.
Nästa klocka (Daniels) ringde 6.42 med snooz vid 6.47.
Måste ha båda klockor att ringa även när Daniel inte är hemma, annars kanske jag inte vaknar....
.
Idag är det snart dags att lämna Wilda.
Sen hem och fixa lite för mig.
Hämta Wilda.
Lunch.
Gymnastik för Wilda, Bodyflow för mig.
New release dessutom, så helt nytt program.
Ska bli riktigt kul.
Har dock lite svårt för tai chi delen, men jag lär mig, tycker bara det går lite för långsamt.
Vad gäller gårdagens sjukdom så känns den som bortblåst.
Kroppen gör fortfarande lite ont, men inte alls som igår.
Och lite bodyflow kan nog inte skada.
.
Ikväll är det även dags att åka till en skola(!) för att fota Noahs fotbollslag.
Fråga mig inte varför det ska göras idag, tisdag.
Fråga heller inte varför de ska göra det på en skola.
Jag frågar istället:
Varför kunde de inte gjort det i lördags?
Varför inte på planen, vid målet direkt efter matcherna?
Hade inte det varit bättre, smidigare, snyggare?
Jaja, hoppas det har en bra anledning.
.
Nu pre-k time!!!

4 kommentarer:

Gun-Marie sa...

Hej Malin! Så bra att du inte blev sjuk.Du kanske bara reagerade starkt på väderomslaget.Tycker oxå att det varit praktiskt att fota laget före eller efter matchen.Vilka fina bilder från pumpaplockningen! Kramar från mamma

Trebarnmamman sa...

jisses Malin .. vilket väderomslag .. bara härromdagen så var det ju riktig sommarvärme du är ju så solbränd och fin .. här är det värsta hösten grått och regnigt och idag väntas snör .. och varning klass 1 på vägarna ... kan vi inte höras av .. saknat våra snack ...kramar

Trebarnmamman sa...

förresten åkte du inte på migrän vid ett sånt väder byte ??? det hade jag gjort med en gång // Kramizzz

mammigranten sa...

Mamma
Ja riktigt skönt att inte bli sjuk igen.
Kram

Trebarnmamman
Ja verkligen. Idag var det 4 grader när jag gick upp, men sen blir det ju varmt bara solen tittar fram.
Snö låter ju inte jättekul, inte än tack!
Jo jag vill gärna prata med dig igen, får ta och bestämma en dag och tid.
Och jodå migränen infann sig direkt. Men inte så kraftig som den brukar.
Kram