fredag 22 oktober 2010

Fredag morgon

Även denna veckan går fort.
Tränat har jag gjort.
Enda stället på kroppen som gjorde ont framåt eftermiddagen var vänster triceps.
Men jag tränade i alla fall.
Lite bodyflow kan ju inte skada.
(Hade dock fel, den nya releasen var igår, inte i tisdags.)
Fick bra "betyg" från instruktören, hon undrade hur länge jag hållt på med den typen av träning och blev faktiskt chockad när jag sa att det var min 7:e gång där.
Jag sken som en sol resten av den dagen!
.
Wilda njuter av både gymnastiken och dansen.
Kul att hon hittat något hon gillar så mycket.
Och lagom med 2 grejer i veckan.
(Även om hon mer än gärna skulle ha gymnastik varje dag om hon fick.)
.
Noah har varit lite halvsnorig denna veckan.
Kommit på mornarna och sagt att han nog har feber för att han är så varm i pannan, men det är hans händer som är så kalla.
Inte för att han vill vara hemma, men han vill inte smitta någon i skolan.
.
Daniel kom hem i onsdags, dock senare än planerat.
Det var dimma när de skulle lyfta.
Så det blev några timmar senare, men han var ivf hemma till middagen.
.
Onsdagen pumpaplockande med Wildas dagis gick bra.
Lite lerigt, lite höigt, men kul.
.
Gårdagen försvann lika fort som den kom.
Lämna Noah vid bussen.
Skjutsa Wilda.
Åka till min konsultation.
Hämta Wilda.
Lunch.
Bodyflow.
Hem.
Börja baka tårta.
Vänta på Noah.
Fortsätta med tårtan.
Fixa middag.
Få tårtan klar utan att maken ser den.
Godnattsagor.
Tv-tittande.
Läggdags.
Så var den dagen klar.
.
Och idag är det fredag.
Empty nesters som gäller med moms club.
Vi ska till ett fika/frukost ställe.
Så jag gjorde en mindre variant på mitt senaste val av frukost.
Acai juice
havregryn
proteinpulver
blåbär
(eller banan beroende på om jag ska träna direkt efter)
Ibland tar jag även i lite mjölk eller yoghurt för att variera.
.
Nähe dags att klä på mig!
Kan ju inte gå i pyjamas hela dagen.

1 kommentar:

Mrs F sa...

Hälsa o gratta maken din från oss!!!!!!!!!! Kram