måndag 4 oktober 2010

Ännu en måndag

Helgen har passerat i raketfart.
I fredags var barnen lediga (staff development day)
Och vad hittade vi på då???
Daniel var hemma, han jobbade ju förra helgen.
Jag åkte till gymmet och körde för första gången ett helt pass med extreme resistens.
JÄTTEKUL!
Synd bara att det är på fredagar kl.10.30 och slutar på exakt samma tid som Wilda.
Ska försöka gå på det ändå...
Brukar inte göra så mycket om man hämtar liiiite senare.
Ja just det, på torsdagen checkade jag in Wilda på kidsquest och testade på bodyflow för första gången.
Jättekul det också.
Just själva tai chi delen var väl lite seg, men den är ju bara uppvärmningen.
Idag blir det step & pump och sen bodyflow, Wilda har lunchbunch på dagis så då hinner jag med 2 pass utan att bli sen.
Ska nog även hinna hem och duscha innan hämtningen också...
Skulle ju kunna duscha på gymmet, men om jag kör hem så hinner kroppen varva ner och sluta eftersvettas.
Smidigt va?
.
På fredag eftermiddag lämnade vi Noah på playdate hos nya klasskompisen C.
Jag känner mamman då Wilda gått i samma klass som C´s lillebror L.
2 timmar hos honom innebar att vi andra 3 kunde åka och handla relativt lugnt ;)
Så när som på en Wilda som klättrade på vagnen och alla gråtottar.
.
Sen hem lämna Daniel och Wilda och maten.
Hämta Noah.
Hämta Daniel och Wilda.
Åka till tandläkaren.
Daniel och barnen skulle på en vanlig 6 månads kontroll.
Jag skulle byta ut fyllningar som börjar släppa.
De är ju runt 20 år de äldsta.
Jag bad om att inte få bedövning, för jag ogillar verkligen sprutan.
Men han sa att han kunde göra så det inte kändes.
Och visst jag kände inget av sprutan.
Men aj så han skakade kinden.
Och jag som lätt får blåmärken...
Jag kan ju säga att det såg ut som om jag hade ensidig påssjuka.
Kinden är fortfarande svullen.
Och BLÅ!
Ser ut som om jag fått en rejäl smäll.
Men viss jag kände inget av sprutan.
Till råga på allt så verkar jag fått någon reaktion på bedövningssalvan för jag är helt skinnflådd i munnen där de la den.
Så NEJ definitivt ingen bedövning nästa gång.
För det kommer bli minst en gång till.
Väl hemma var det dags för middag och sedan lite fredagsmys.
.
På lördagen så stressade vi och gjorde oss redo för Noahs fotboll.
Solen sken, 17grader kl.11.00.
Lite sena dök vi upp i parkendär matcherna ska vara.
Inte en enda bil!
Vi fattade noll.
Visst det hade ju regnat i veckan, men det slutade ju vid lunchtid i fredags så vi hade ingen tanke på att det inte skulle bli någon fotboll.
Daniel ringde numret som vi fått.
Visst inställt pga regn!
Bara att dra till Walmart, shoppa lite halloween pryttlar till goddiebags till skola/dagis.
Hem, luncha.
Iväg och plocka äpplen.
Och oj vad vi plockade sen.
Lite drygt 20kg.
Hälften ligger skivade och klara i frysen nu, i väntan på att bli kräm senare i höst/vinter.
Hela familjen njöt av nöjet att plocka äpplen och av den underbara höstsolen.
.
På söndagen ringde jag Mrs F och pratade lite.
Sedan drog vi iväg för att shoppa lite.
Vi som trodde vi var färdiga med höstshoppandet.
Men nej, Noah behövde mysbyxor och Wilda behövde något nytt till fotograferingen på onsdag.
99% av det som hänger i hennes garderob är ärvt från E eller A.
Och det är inget fel på det, men vi ville ha något hon varit med och valt ut själv.
.
Väl hemma igen så blev det lite grillning.
Sedan städning av hela huset.
.
Idag åkte Daniel till Los Angeles.
Kommer hem på onsdag, troligen.
.
Och om det inte regnar på onsdag så har Noah lördagens match då istället.
.
Idag regnar det igen, efter en fin helg, så frågan är:
Blir det fotbollsträning ikväll???

1 kommentar:

Taina sa...

Vad kul med Body Flow! Det hette tidigare Body Balance och jag har varit instruktör i det i flera år. Tyvärr så finns det inte på vårt gym. Älskar det!

Kram