onsdag 6 oktober 2010

10 fördelar

med att bo i USA
(ej i given ordning och bara en del av alla fördelar)
  1. Gas spis, så smidigt
  2. Ingen förstår svenska
  3. Olagligt att prata i mobil när du kör bil
  4. Skolbuss
  5. Små skolklasser och fler lärare
  6. Ingen jante-lag
  7. Bra shopping
  8. Mångfald
  9. Fastighetsskatten går till skolorna
  10. Vädret (inte alls så lång och mörk vinter)

Detta är som sagt bara en del av alla fördelar.

En del uttalar jag bara högt inför vänner här ;)

.

För övrigt har veckan gått superfort.

Inatt kommer Daniel hem.

Wildas skolfotografering idag gick jättebra, mina naglar blev supersnygga, simskolan gick jättebra för båda, Wilda älskade dansen idag med sin biketard och tutu.

Fotbollen i måndags blev bortregnad.

Men jag får erkänna att regnet varit underbart.

Krypa upp i soffan med filt, en kopp te och en bra bok/film.

Aldrig fel!

.

Nu ska jag fräsa lite räkor, pilgrimsmusslor, tomat, vårlök i lite olja och chipotlesås.

Lite sallad till det.

MUMS!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan vi inte få se dina fina naglar? & berätta gärna lite, hur ofta gör du manikyr? Är det någon förstärkning såsom akryl eller gele? Kram från Stina

Solstrålen sa...

Om man bortser från punkt nr 10 om vädret - så låter det som en helt vanlig förort till Stockholm.

mammigranten sa...

Stina
Visst ska fixa det, jag går varannan/var tredje vecka och fixar naglarna. Jag är nagelbitare sen födseln;) så mina naglar växer fort men är svaga och går av lätt, så jag gör en typ av gel som är riktigt hård. Akryl har jag haft innan men det gjorde mina egna naglar gula inunder.
Kram

Solstrålen
Kanske det, men att prata i telefon och köra bil är ju fortfarande inte olagligt i Sverige, skolbuss har väl inte alla barn, shoppingen i sverige är väl knappast billig och jante-lagen excisterar, men visst lite stockholmsförort, förutom att jag inte bor där ;)

Ann-Marie sa...

Hej igen,

Måste ni betala för skolbussen? Jättebra med punkt 3, den skulle vi behöva i Sverige också, likaså punkt 5 och 9. Jag vill också se dina naglar, bitar du inte på de när de är fixade? Många kramar från mig;)

mammigranten sa...

Ann-Marie
Nej skolbuss ingår, är ett måste då det inte finns möjlighet att cykla eller gå till skolorna.
Jag kan inte bita på naglarna då de har en hård gel på sig och är stenhårda, skulle nog ha sönder tänderna om jag försökte.
Kram