lördag 11 september 2010

Nu är bollen i rullning!

Ja fotbollen alltså!
Noah ska ju börja spela "riktig" fotboll, dvs inte det han gjorde på gymmet då de bara tränade.
Nu ska han spela matcher också.
Townshipet har en förening som anordnar massor med olika sporter.
Soccer (fotboll)
Flagfootball (barnvarianten på amerikans football)
T-ball (barnvarianten på baseball)
Basket
mm
mm
De hade cheerleading också förut, men tränaren för det dog och de har inte hittat en ny.
Men som de sa, det blir ju fler flickor som väljer fotboll istället.
.
Dagens största nyhet är väl vem som ska vara coach.
Inte är det jag ivf, men Daniel ska coacha Noah och 6 andra pojkar.
Sedan är det 5 lag till med 7 i varje.
På måndagar är det träning och på lördagar är det träning och sedan match.
.
Noah sken som en sol när vi berättade att Daniel ska coacha hans lag.
Och han skiner likadant varje gång vi nämner det.
.
Just nu sitter Daniel och försöker få fatt i alla föräldrar, men det är inte lätt.
3 av 6 har svarat.
.
Idag ska vi jaga fotbolls skor och benskydd.
Vanliga sneakers behövs också till båda.
Hösten börjar ju komma.
Det är varmt i solen men det blåser en hel del.
Dags att rensa ur lite sommarkläder i garderoberna kanske...
.
.
.
Första veckan tillbaka i rutinerna har gått bra.
Torsdagens ledighet var välbehövlig.
Barnen hade jättekul på sina playdates.
Vi mammor fick mycket pratat också.
.
Igår fixades mina naglar.
Sedan rullades det köttbullar för fullt.
Lyckades tappa en saltkvarn i glas ner på köksbänken i sten.
Kras
Glas överallt
och salt överallt.
Insåg när jag dammsög att det var röda fläckar på golvet.
Konstaterade blod.
Men varifrån kom det?
Ena fingret tydligen.
.
Rullade köttbullar, med plasthandske på.
.
.
.
Måndag ska jag på back to school night på Noahs skola.
Mao föräldramöte.
Körde ihop sig rejält då Daniel måste gå en coach-kurs och den är antingen på måndag eller tisdag.
Och tisdag flyger han ju till Sverige igen.
Och den resan flyttade han ju en dag bara för att jag ska till skolan på måndagen.
Men det löste sig ändå, jag får lämna barnen till A som så gladeligen hjälper till.
Aldrig fel med goda vänner, men det kanske är dags att ta tag i att fixa en barnvakt snart.
.
Jag håller även på att få till en fika med mammorna till Wildas klasskompisar.
Får se om jag lyckas...

1 kommentar:

Gun-Marie sa...

Vad roligt att Daniel ska vara med vid Noahs fotboll. Jag kan se hur stolt och glad Noah är när pappa är med. Det brukar ju mest vara du som är med. Kram mamma